فریاد علی(ع)

فریاد علی(ع)

صدای تو پس از ۱۴۰۰ سال هنوز می آید
فریاد علی(ع)

فریاد علی(ع)

صدای تو پس از ۱۴۰۰ سال هنوز می آید

مبحث خلافت ۲

از دیگر مسایلی که اهل سنت برای اثبات خلافت ابوبکر اذعان می کنند سنّ حضرت علی(ع) است. حضرت در زمان وفات رسول الله(ص) 32 سال سن داشتند. بنابراین اهل سنت اعتقاد دارند که بهتر بود که ریش سفیدی که از حضرت مسن تر باشد به خلافت برسد تا یک جوان!!! ادامه مطلب ...

مناظره با سنی ۶

امروز قصد دارم که پاسخگوی دوتن از دوستان باشم. اول خانم أمه الله و بعد دوست گرامی جناب سنی:

خانم أمه الله، شما در یک کامنت که در پست «مناظره با سنی3» موجود می باشد، به طور تلویحی کتب صحاح سته را زیر سؤال می برید!

ادامه مطلب ...

مناظره با سنی ۵

نظرات دیروز دوستان شیعه و سنی در قسمت ادامه مطلب.

انشاالله نظر من هم تا فردا، همانطور که قول دادم.

ضمناً‌ یک نظر سنجی هم در مورد مطالب مورد علاقه در انتهای همین وبلاگ موجود است. مطلب مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید.

ادامه مطلب ...

مناظره با سنی ۴

قسمت دوم نقطه نظرات دوستان شیعه و سنی به عنوان طرف های مناظره کننده در وبلاگ آنتی سنی را در قسمت ادامه مطلب جاگذاری کردم. برای مطالعه می توانید به ادامه مطلب بروید.

ضمناْ قبل از هر چیز دو مورد را ذکر کنم:

۱- از همه دوستان به علت طولانی بودن این پست عذرخواهی می کنم.

۲- جوابیه بنده هم انشاالله تا جمعه بر روی همین وبلاگ خواهد بود.

ادامه مطلب ...

مناظره با سنی ۳

برادر گرامی جناب سنی

ممنون از حضور شما و سؤالات بعدیتان.

اوّل از کنایه تان شروع کنم. فرمودید: «در مورد سئوال اول که جواب دادی داستان جالب بود...» این ماجرا که عرض کردم، داستان و افسانه نیست؛ کمی واقع گرا باشید دوست گرامی! و از متلک گوئی بپرهیزیم.

برای مطالعه روی ادامه مطلب کلیک کنید.

ادامه مطلب ...

مناظره باسنی ۲

قصد دارم که از این پس سخنان دوستان شیعه و سنی را هم که در قسمت نظرات این وبلاگ قرار دارد را در پست ها قرار دهم تا دسترسی دوستان آسانتر گردد. برای مشاهده متن مناظرات به ادامه مطلب بروید. ممکن است برخی از جملات دارای اشکالات املائی و یا تایپی از نظر جمله بندی باشد، بخاطر رعایت حق نویسنده هیچگونه تغییری در این نوشتار ایجاد نکرده ام. ادامه مطلب ...

پاسخ آیت الله مکارم به اظهارنظر سروش

آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در پاسخ به سوالی درباره‌ی اظهارنظر اخیر مطرح شده درباره قرآن و مسایل مربوط به وحی و حضرت محمد (ص)، به تفصیل، از این اظهارات، انتقاد کرد و از خداوند خواست همه را به راه راست هدایت فرماید. ادامه مطلب ...

دانلود مداحی

می خواهم برای اولین بار در آنتی سنی دانلود مداحی بگذارم. روی اسامی کلیک کنید و دانلود کنید.

حاج عبدالرضا هلالی

مرحوم سیدجوادذاکر

کربلایی حمید علیمی

حسین سیب سرخی

حاج مهدی سلحشور

احمد نیکبختیان

برای ادامه دانلودها به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

مبحث خلافت ۱

بزرگترین دلیلی که اهل تسنن برای اثبات حقانیت خلافت ابوبکر ذکر می کنند، آیه شریفه 38 سوره شوری است که در آن به مؤمنین اعلام می شود که: «و امرهم شوری بینهم» «(مؤمنان) کسانی هستنـد که امورشان را با مشورت حل می کنند» و از این آیه نتیجه می گیرند که در سقیفه عده ای از مؤمنان و مسلمانان برای امر خلافت به مشورت نشستند و شخصی را برای خلافت برگزیدند. امّا غافل از اینکه همین آیه در اصل شورای سقیفه را رد می کند.

ادامه مطلب ...

مناظره با سنی۱

دوست گرامی

جناب سنی با سلام!

16 سؤال پرسیده بودید که فرمودید پاسخ دهم. اطاعت امر کردم و امیدوارم که همه ی مطالب را با دقت خوانده و در مورد آن اندیشه کرده و پاسخی مناسب به بنده ارائه فرمایید. پاسخ شما را بدین گونه اعلام می نمایم:

ابتدا نظر شما را به کتب صحاح سته جلب می کنم. برای کسانیکه از این کتاب شناختی ندارند، عرض می کنم که صحاح سته شش کتابی است که از نظر اهل سنت کاملاً صحیح است و مراجع و مولوی های این مکتب، فتاوا و دستورات خود را از آن اقتباس می کنند. در این کتاب اشاراتی به سؤالات شما شده است که لازم می دانم توصیه کنم حتماً آنان را مطالعه فرمایید.

ادامه مطلب ...

معصومیت از دیدگاه شیعه

معصومیت را دو گروه شیعه و سنی به طور مجزا تحلیل و تجزیه و معنا می کنند.

اهل سنت اعتقاد دارند که معصومیت مخصوص پیامبر است، نه امام؛ دلیلی که برای آن می آورند این است که برای آنکه پیامبر در رساندن و انجام فرمان الهی (وحی) دچار اشتباه نشود، خداوند باریتعالی برای او یک فرشته نیز مأمور کرده است تا او را از خطا و اشتباه و نیز گناه برهاند، امّا چون در زمان ائمه علیهم السلام دیگر وحی در کار نبوده است و با رحلت رسول الله(ص) درب سخن با خداوند نیز بسته شده، بنابراین نمی توان ادعا نمود که امامان شیعه معصوم هستند. امّا سؤالی اینجاست که چگونه است که خداوند در آیه اوّل سوره مبارکه تحریم پیامبر را خطاب قرار می دهد و به او می فرماید:

ادامه مطلب ...

مناظره با فاروق۱

بسم الله النور

دوستان گرامی

بنده از سوی برادر دینی خود جناب آقای فاروق دعوت به مناظره گشته ام. ایشان یکبار در دو سال گذشته اینجانب را دعوت به مناظره نمودند که متأسفانه به علت پاره ای از مشکلات شخصی نتوانستم حتی جواب به ایشان بدهم که آیا حاضر به مناظره هستم یا نه؟ در همین جا از حضور ایشان عذرخواهی می کنم. امّا اکنون که برای دومین بار بنده را دعوت به مناظره نموده اند، بنده با توجه به مرتفع شدن مشکلات شخصی اعلام آمادگی نموده ام. لذا از این لحظه دوستانی را که مایلند مناظرات من و ایشان را دنبال کنند، دعوت می کنم که همراه ما باشند. ضمناً از این لحظه مخاطب من در این مناظرات جناب فاروق می باشند.

و امّا بعد....

دوست گرامی جناب فاروق

ادامه مطلب ...

پاسخ به اهل تسنن

این مطلب پاسخ به دوست و برادر اهل تسنن است:

دوست گرامی جناب آقای صهیب عبیدی

با سلام

مطلب شما را در مورد نظر یک برادر شیعه خواندم و آن را به تحلیل و چالش کشاندم. امید آنکه قبل از هر چیز مطالعه کاملی را از مطلب بنده بفرمایید.

قبل از هر چیز اعلام نمایم که بنده صاحب وبلاگ آنتی سنی هستم و این نام را برای جلب توجه انتخاب نموده ام. اگر مایل باشید به یک مناظره دوطرفه نیز دست خواهیم زد تا بیشتر و بهتر با عقاید آشنا شویم. در این راه بهترین راه حل این است که پاسخ های خود را اگر چنانچه مایل باشید در ضمن درج در وب خودتان در قسمت نظرات وب بنده نیز قرار داده و یا بنده را از پاسخ دادن خودتان آگاه فرمایید. بنده نیز در این راه چنین خواهم کرد.

در قسمت اول از این موضوع اظهار ناراحتی کردید که چرا نفر قبلی آدرسی از خود به جا نگذاشته بود. اکنون بنده با این عنوان که اگر چنانچه مایلید به مناظره بپردازید، آدرس خود را برای شما گذاشته ام تا پاسخگوی مطالب بنده باشید.

در مطلب خودتان اظهار فرموده بودید که یزید صحابی رسول خداست و در جای دیگر عنوان می کنید که صحابی رسول خدا باید مورد احترام قرار گیرد.

«...... خود یک صحابی رسول کریم صلی الله عله وسلم بودند...... اگر من آنان را با عزت و تکریم یادآوری میکنم٬ ......»

ادامه مطلب ...