فریاد علی(ع)

فریاد علی(ع)

صدای تو پس از ۱۴۰۰ سال هنوز می آید
فریاد علی(ع)

فریاد علی(ع)

صدای تو پس از ۱۴۰۰ سال هنوز می آید

خطبه شماره 30

و من کلام له علیه السلام [11] فی معنی قتل عثمان و هو حکم له علی عثمان و علیه و علی الناس بما فعلوا و براءه له من دمه [12] لو امرت به لکنت قاتلا ، او نهیت عنه لکنت ناصرا ، [13] غیر ان من نصره لا یستطیع ان یقول : خذله من انا خیر منه ، [14] و من خذله لا یستطیع ان یقول : نصره من هو خیر منی و انا جامع لکم امره ، [15] استاثر فاساء الاثره ، و جزعتم فاساتم الجزع ، [16] و لله حکم واقع فی المستاثر و الجازع

ترجمه

[11] از سخنانی است که امام ( ع ) در مورد قتل عثمان فرموده است [12] اگربه کشتن او فرمان داده بودم قاتل محسوب می شدم و اگر آنها را بازمی داشتم از یاورانش به شمار می آمدم [13] اما کسی که او را یاری کرده نمی تواند بگوید از کسانی که دست از یاریش برداشتند بهترم [14] و کسانی که دست از یاریش برداشتند نمی توانند بگویند یاورانش از ما بهترند من جریان عثمان را برایتان خلاصه می کنم : [15] استبداد ورزید چه بد استبدادی و شما ناراحت شدید و از حد گذراندید [16] و خداوند در این مورد حکمی دارد که درباره مستبدان و افراط گران جاری می شود [ و هر کدام به واکنش اعمال نادرست خود گرفتار می شوند
نظرات 3 + ارسال نظر
پیامک های سیاسی شنبه 28 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 01:32 ب.ظ http://sms-siasi.blogfa.com

گر کرب و بلا نبوده ایم ، حال هستیم

گر شام بلا نبوده ایم ، حال هستیم

ای مردم عالم همگی گوش کنیـد

تا آخر خون مطیع رهبر هستیم
------------------------------------
سلام علیکم، خدا قوت.
شما هم لینک شدید.
به امید همکاری های بیشتر.
یا اهل بیت نبوة ادرکنا.

بیابانی تشنه باران شنبه 28 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 01:47 ب.ظ http://aarezoha.blogfa.com

سلام دوست عزیز انشا الله در این مسیر همیشه موفق باشید... بنده هم وبلاگ زیبای شما رو در قسمت لوگو به جمع دوستانمون اضافه کردیم... موفق باشید التماس دعا

یه منتظر شنبه 28 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 04:44 ب.ظ http://ashabe14.blogsky.com

ایام سوگواری شهادت حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) را به شما تسلیت عرض می نماییم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد