فریاد علی(ع)

فریاد علی(ع)

صدای تو پس از ۱۴۰۰ سال هنوز می آید
فریاد علی(ع)

فریاد علی(ع)

صدای تو پس از ۱۴۰۰ سال هنوز می آید

مناظره با سنی ۱۰

دوست عزیز جناب سنی

سلامی مجدد

در توضیح کتاب الله مطالبی را پرسیده بودید. قبلاً توضیحات نصف و نیمه دادم و اکنون سعی خواهم کرد که توضیحاتم را کامل کنم.

اول از همه باید بنگریم که آیا به نظم جهان اعتقاد داریم یا نه؟ مسلماً هرگونه که بخواهیم نگاه کنیم، نظم را در گوشه گوشه جهان می بینیم. اگر به نظم اعتقاد داشته باشیم که همه جهان نیز دارای نظم است، خواهیم دید که خداوند هم تمام مسایل موجود در آن را بر پایه نظم به مردم معرفی نموده است؛ مگر استثنائات که شامل معجزات می شوند. حالا نگاهی می اندازیم به مبحث قرآن:

ادامه مطلب ...

مناظره با سنی ۹

جناب سنی سلام

اول آنکه باید بگویم که شما متأسفانه برخی از سؤالات ما را بی پاسخ قرار می دهید. به عنوان مثال: شما در مورد آیه 55 سوره مائده که خداوند فرموده «همانا ولی شما خدا و رسول او و کسانی هستند که نماز به پا می دارند و در حین رکوع زکات می دهند» را با قرائن و قواعد عربی رد کردید و پاسخ کامل شما را جناب فریحی به طور مفصل جواب دادند. اما متأسفانه نفرمودید که آیا شما این مطالب را که از سوی جناب فریحی عنوان شده قبول دارید یا نه؟ اگر قبول دارید که اعلام بفرمایید و گرنه با دلایلتان سخنان ایشان را رد کنید. ما پاسخ ندادن شما را به موضوع قواعد عربی که از سوی جناب فریحی عنوان شده را به معنای پذیرفتن شما بگذاریم یا نه؟ دوم پاسخ هایتان در ادامه مطلب آماده و مهیاست. البته قسمتی از آن و الباقی را هم در 48 ساعت آینده پاسخ خواهم داد.

ادامه مطلب ...

مناظره با سنی ۸

آخرین گفته های دوستمان سنی.

قرار بود پاسخ برخی از سخنان ایشان را امروز ارسال کنم. به علت پاره ای از مشکلات به فردا موکول شد.

ادامه مطلب ...

مناظره با سنی ۷

آخرین نظرات دوستان شیعه و سنی و مناظرات این دوستان در ادامه مطلب آمده است. جهت مشاهده و مظالعه به ادامه مطلب بروید.

در اینجا متذکر می شوم که این کامنت ها مربوط به مطالب خاص و پست های مختلف است که همگی در این پست جمع گردیده اند. لذا چنانچه در برخی کامنت های ارسالی در ارتباط معنایی دچار مشکل شدید، این موضوع مربوط به جمع آوری انها در این پست می باشد، وگرنه در پستهای خودش کاملاً به جا و دارای ارتباط معنایی هستند. جوابیه شخصی من هم به دوست سنی انشاالله فردا ارسال خواهد شد.

باتشکر

ادامه مطلب ...

سلمان فارسی

حدود دویست و شانزده یا سیصد و شانزده سال قبل از هجرت، در روستاى «جى‏» (از روستاهاى اصفهان) فرزندى به دنیا آمد، که نامش را «روزبه‏» گذاشتند و بعدها پیامبر اسلام(ص) او را «سلمان‏» نامید.

پدر سلمان «بدخشان کاهن‏» (روحانى زرتشتى) بود و کار همیشگى‏اش هیزم نهادن بر شعله آتش. با اینکه سلمان در میان خاندان و محیطى زرتشتى دیده به جهان گشود، ولى هرگز در برابر آتش سر فرود نیاورد و به خداى یکتا اعتقاد یافت. سلمان در دوران کودکى مادرش را از دست داد و عمه‏اش سرپرستى او را به عهده گرفت.

سلمان، بعد از آنکه دریافت قرار است او را شش ماه با اعمال شاقه زندانى سازند و پس از آن اگر به آیین نیاکانش ایمان نیاورد اعدامش کنند، با همکارى عمه‏اش گریخت و روانه بیابان شد. در بیابان کاروانى دید که به سوى شام مى‏رفت; پس به مسافران پیوست و رهسپار سرزمینهاى ناشناخته گردید.

ادامه مطلب ...

تیجانی را بهتر بشناسیم

مشروح مصاحبه فارس با علامه تیجانی سماوی
  
 محمد تیجانی السماوی در ایران با کتاب «آنگاه هدایت شدم» شناخته می‌شود کتابی که شرح چگونگی شیعه شدن وی را از مذهب مالکی اهل تسنن روایت کرده است، تیجانی اما به جز آنکه در دعوت به مذهب حقه جعفری کوشا است و خود تصریح می‌کند که این کار تمام زندگیش است دارای ابعاد شخصیتی برجسته و درس‌آموزی است.
محمد تیجانی السماوی که 70 سالگی خود را پشت سر می‌گذارد، مدرک دکترای خود را از سوربن اخذ کرده و به فرانسه مسلط است، تیجانی به شدت با قشری‌گری مخالف است و جوانان مسلمان را به مطالعه و کند و کاو در دین دعوت می‌کند.

ادامه مطلب ...

آری شیعه بودن سخت است برادر

آمده بودند تا امامشان را ببینند. از راهی دور و با مشقتی فراوان. خادم بیت پرسید: «بگویم چه کسانی آمده اند؟»
 ـ بگو جمعی از شیعیانتان به زیارت آمده اند.
 خادم رفت، و شاید پاسخی که آورد برای آنان ـ و شاید برای ما و همه کسانی که آن را شنیده اند ـ سنگین بود: «امام گفتند شما که شیعه ما نیستید!» ... و کمی طول کشید تا آنان فهمیدند که حداکثر می توانند خود را «محب اهل بیت» بدانند نه شیعه آنان.

***

ادامه مطلب ...

مبحث خلافت ۴

یکی از شبهاتی که اهل تسنّن وارد نموده اند این است که علی(ع) با سه خلیفه قبل از خود بیعت نموده است و این موضوع را برآن گرفته اند که پس اختلافی بین علی(ع) و سه خلیفه نبوده است. ادامه مطلب ...

مبحث خلافت ۳

و امّا چرا جانشینی، شایسته ی علی(ع) بود؟

برای جانشینی علی(ع) هزاران دلیل موجود است که ما فقط به چند مورد از آن اشاره می کنیم.

ادامه مطلب ...