فریاد علی(ع)

فریاد علی(ع)

صدای تو پس از ۱۴۰۰ سال هنوز می آید
فریاد علی(ع)

فریاد علی(ع)

صدای تو پس از ۱۴۰۰ سال هنوز می آید

جدیدترین مناظرات من در فیس بوک (مدد از غیر خدا)2

بخش دوم از مناظرات بنده با یک سنی از افغانستان، لازم به ذکر است که متوجه شدم ایشان از عوامل شبکه نور هم هستند.

  • آدینه
    Farhad Habibi
    • جناب والخیر : بلاخره یا که اون بت ها را خدا می دانستند و یا واسطه بین خود و خدایی خود حساب می کردند هر دویش یکی است به نظرم فرقی چندان ندارد، چون خداوند یکتا و یگانه به ما خیلی نزدیک است که نیازی به هیچ واسطه نیست، نمرود آتشی بزرگی را آماده ساخت تا حضرت ابراهیم را به داخلش بیندازند ، آتش زبانه می کشید و ابراهیم در هوا به طرف آتش در حال انداختن که جبرائیل (ع) به چنان برزگی به نزدیکش آمده و گفت ابراهیم من برای کمک به تو آمده ام دستت را به من بده تا کمک کنم و نجاتت دهم ، ابراهیم نیم نگاهی به اون انداخته و گفت نیازی به کمک تو نیست من این کار را برای خدایی خود کرده و تنها از اون کمک می خواهم تو از من دور باش و الله یکتا از آسمانها صدا زد که آتش ابراهیم را حفظ کن که آتش چنان کرد این حادثه در قرآن مجید ذکر شده است میتوانید دقیقترش را بخوانید، خداوند برای دیگران قدرت می دهد، به معنای این نیست، از غیب حرف بزند، و کسی را از آتش جهنم نجات بدهد،نجات دهنده آتش جهنم و بخشایش فقط خاص الله سبحان است . بلی شهیدان راه خداوند زنده اندو نزد خداوند روزی دارند ،و در جای توصل جستن به شهیدان و از شهیدان کمک خواستن نیامده ( ایاک نعبد و ایاک نستعین ) تنها تو را پرستش می کنیم، و تنها از تو مدد می خواهیم ،بلکه نیامده از دیگر مرده و یا شهید های زنده.دعای مومن در حق مومن زود قبول می شود حدیث حضرت پیامبر(ص) البته مومن زنده در حق مومن دیگر دعا خیر کرده می تواند ،نه مرده ها و شهیدان، بلکه اونها به دعای ما نیاز دارند که برایشان طلب بخشش کنیم . کافیست به نجات دهنده حقیقی ایمان آروده به برزگی و نزدیک بودنش اعتماد کنید اون وقت از اون واسطه کرده، خود تان نزدیک شده دیگر در اون خلوت خدایی و خودت ، دیگر کسی راه ندارد انشاء الله که به چنان درجه برسید ، دو مصرع شعر از حضرت لسان الغیب برای آخر حرفهایم لطفاً خیلی دقیق شوید ، ارباب حاجتیم و زبان سوال نیست - در حضرت کریم تمنا چه جاجتست . جام جهان نماست ضمیر و منیر دوست - عرض احتیاج خود آنجا چه حاجتست . البته در پیش الله یگانه ...

  • آدینه
    Reza Bolbolpour
    • جناب حبیبی:
      اول اینکه در مورد وسیله پاسخ ندادید!!! اینکه چرا از نماز و اعمال صالح استفاده می کنید در حالیکه می توانید منتظر باشید که خود خدا برایتان اجر و ثواب بنویسد!!! وقتی از عمل صالح استفاده کردید، می شود همان غیر خدا!!!!
      اما حرفهای عجیبی می فرمایید!!! آیا از نظر شما بین خدا دانستن و طلب دعا کردن، با هم تفاوتی ندارد؟؟؟؟ یعنی می توان برداشت کرد که از نظر شما، نماز با روزه فرقی ندارد!! کسی که نماز می خواند، ثواب روزه را هم دارد!!!
      اما در مورد داستان حضرت ابراهیم(ع): حضرت ابراهیم با این کار نشان داد که هر کاری که برای خدا انجام شود، خدا خود پاسخش را خواهد داد! ایرادی بر مدد گرفتن نیست! کما اینکه می دانید جبرئیل بدون اذن خداوند دست به کاری نمی زند!! یعنی آنجا هم که آمده بود، به فرمان خدا بوده، وگرنه فرشتگان بدون اذن خدا کاری نمی کنند.
      از غیب حرف زدن بماند برای مناظرات بعدی!!! ابتدا به ساکن بگذارید در مورد مدد گرفتن سخن بگوییم، بعد انشاالله در موارد دیگر هم صحبت می کنیم.
      اما نکته جالب اینجاست که من از خود خداوند نقل می کنم که بگو برایت دعا کنند، و شما از ابراهیم(ع) نقل می کنید که فرمود نیازی به کسی ندارد!! راستی کدامیک بالاترند؟!! خود خدا یا ابراهیم(ع)؟!!!
      شما آیه قرآن را برای خودتان تفسیر می کنید!!! وقتی خداوند می فرماید شهیدان زنده اند، شما چگونه باز هم تحریف می کنید؟!! آیا نمی دانید که شهدا نیازی به دعای ما ندارند؟!! آنان که شیرینترین داراییشان که جانشان بوده، در راه خدا داده اند، گناهانشان بخشیده شده!!! اول اینکه پس هنوز زنده اند و می توانند دعا کنند! دوم اینکه اتفاقا نیازی به دعای من شما ندارند!
      و اما دوست گرامی!
      متوجه شده اید که حرفهای این بار شما با ابتدا فرق می کند؟!! شما اول مدد گرفتن از غیر الله را قبول کردید، و حالا می گویید از آدم زنده هم می توانید درخواست دعا کنید!!! یعنی قبول کردید که مدد گرفتن برای کارها از غیر الله به صورتی که شرک نباشد درست است! پس حرف اولتان را که مدد گرفتن از غیر الله شرک است را رد کردید!!
      اما در مورد سلام دادن در انتهای نماز به پیامبری که مرده است هم چیزی نگفتید؟!! آیا شما در انتهای نماز به کسی که مرده، سلام می دهید، در حالیکه از نظر شما او توان پاسخ دادن ندارد؟!!
      اما یک مورد دیگر هم برای آگاهی شما اضافه می کنم:‌ رسول خدا می فرماید هر کس ما را در خواب ببیند، مانند آن است که در بیداری دیده است!
      آیا شما این را قبول دارید؟! اگر بگویید نه! که در پیام بعدی ثابت می کنم که شما از اسلام خارج شده اید! اگر بگویید آری که آن وقت باید پاسخ دهید که چگونه است که خواب کسی که مرده، همانند انسانی که در بیداری می بینید، است؟!!

  • 20‏ ساعت پیش
    Farhad Habibi
    • جناب والخیر : سلام
      آیه قرآن کریم : خداوند برزگ می فرمائید ما انس و جن را فقط برای عبادت آفریدیم . انسان فقط با نماز روزه و اعمال صالحه می تواند رضایت الله بزرگ را کسب کند.برای رسیدن به خداوند یگانه بدون عبادت و اطاعت ، نماز گذارند و روزه گفتن دیگر راه به توصل جستن خداوند وجود ندارد ، شما از خود تان حرف می کشید کی به شما من عرض کردم که ترک نماز و روزه و کارهای صالح کنید و این کار توصل جستن به غیر است ؟ منظورم این بود که ،یعنی در بین خداوند یک انسان نمی تواند فرد و یا انسان دیگر جای بگیرد که این کار شرک است ، فقط با نماز روزه و اعمال صالح به خداوندمیرسیم .کجای این توصل به غیر است .
      هر عمل نزد خداوند پاداش دارد . به اندازه عمل خوبی و به اندازه عمل بدی نزد خداوند عذاب داده میشود .
      داستان حضرت ابراهیم را برای برایتان نقل کردم اینکه انسان به جای میرسد به جز خداوند حتی از فرشته های خداوند هم انکار کرده، خواست این را دارد که خود خداوند به فریادش برسد این درجه والای یک انسان است که حضرت ابراهیم به آن درجه رسید و خداوند خودش به آتش دستور داد که ابرهیمش را حفظ کند من می خواستم با ذکر این داستان به شما بیاموزانم اینکه انسانها به جای میرسند حتی کمک فرشته های خداوند را هم رد کرده ، تنها منتظر آنند، که الله جانان خودش دست شان بگیرد ، دقیقاً این داستان در کتاب الله بی نهایت مهربان ذکر شده که خود خداوند این داستان را نقل کرده است ربطی به حضرت ابراهیم نداره برای درس گرفتن از این داستان خداوند برایمان این داستان را نقل کرده است ، فقط منظورم ترویج یگانه پرستی و عمل به آیت قرآن کریم ( ایاک تعبد و و ایاک نسعتین ) است، دیگر منظوری ندارم الله را از دل جان پبرستید و از شرک دوری کنید، بعد از وفات تربت ما در زمین مجو در سینه های مردم عارف مزار ماست ، به معنای حقیقی این شعر حضرت مولانا فک کنین جواب سوال آخر و خواب پبامبر را هم درک می کنید . اگر از الله مدد خواستن و از دل جان عبادت کردن خداوند باعث کفر من می شود بلی من کافرم ....

  • 20‏ ساعت پیش
    Farhad Habibi
    • آیا یک فرزند شهید برای پدرش شهیدش دعا نمی کند ؟ بلی که زنده هستند اما طلب کردن از یا واسطه شدن آنها نزد خدایی یگانه شرک شرک است . یک سوال دیگر پس این گمراهان وقتی آیت قران کریم است که شهیدان زنده هسنتد ؛ چرا در عاشورا زنجیر،سینه زنی و سیاه پوشی می کنند این کار بدعت نیست ؟ اونهای از این دنیا رفتند از ما تقاضایی دعا و خیرات دارند ، نه ما منتظر کمک و مدد اونها باشیم . الله جانان شنوا و بیناه است ، اگر کسی ایمان داشته باشد که الله شنوا و بیناه یعنی چه در رگ رگ ما با خبر است نیازی به مدد دیگران نیست...
      سوختگان را چو طلب باشد و قوت نبود - گر تو بیداد کنی شرط مروت نبود جواب شعرهایم را می خواهم اذت ...

  • 7 دقیقه پیش
    Reza Bolbolpour
    • جناب حبیبی:
      آیه قرآن را رد نکردیم!! منتها شما خودتان، اعتراف دارید که برای رسیدن به خدا، باید از غیرخدا استفاده شود. بنابراین شرک نیست!
      از طرفی پذیرفتید که دعا دیگران هم برای انسان ایرادی ندارد ومی توانیم از دیگران طلب دعا کنیم. این هم شرک نیست!
      می ماند دو موضوع دیگر: اول اینکه کجای مدد گرفتن، پرستش است؟! و با کجای آیه شریفه «ایاک نعبد و ایاک نستعین» منافات دارد؟ وقتی خداوند، خود می فرماید که از وسایل استفاده کنید، آیا استفاده از وسیله برای رسیدن به خدا، شرک محسوب می شود؟!!! همانطور که از نماز و روزه استفاده می کنید؟! کجای مذهب شیعه آمده که ائمه علیهم السلام، خدا هستند؟! کجا گفته است که برای عبادت مقربین به درگاه خدا، به زیارت آنان بروید؟! آیا این نظر شماست که آن را عبادت می دانید؟!! کما اینکه حضرت رسول(ص) به سر قبر مادرشان رفته و یا در غم حضرت حمزه سیدالشهدا، گریستند.
      برای روشن تر شدن موضوع، مثالی می زنم:
      شما به دیدن پسردایی تان می روید! چرا؟ چون هم فرزند دایی شماست و هم نسبتی با شما دارد! این موضوع باعث خوشحالی دایی شما خواهد شد.
      اکنون توجه کنید که خصلتهای خوب همگی از خداوند باریتعالی نشأت می گیرد. آیا برای خداوند بنده مؤمن و پاک، با بنده ی گناه کار فرقی ندارد؟! اینجاست که مشخص می شود که خداوند می خواهد به ما نشان دهد که اگر ما هم همچون بندگان، صالح و پاک و مؤمن باشیم، مقامی بالا به ما عنای خواهد کرد.
      متأسفانه شما به این جنبه نگاه نکردید!
      دوم اینکه شهدا و مقربین به خدا، آیا می توانند دعا کنند یا نه؟!
      اول آنکه، من نگفتم که کسی برای شهید دعا نمی کند!! گفتم نیازی ندارند! کسی دعا کند، هم خوب است! منتها، کسی که به شهادت می رسد، خداوند، بخاطر از خودگذشتگی او، اگر گناهی مرتکب شده باشد، مورد لطف و مرحمت خود قرار می دهد. این افراد زنده هستند. این نقل خود قرآن است! و افراد زنده، می توانند دعا کنند. پس طلب دعا از زندگان، از نظر شما ایرادی ندارد. پس این هم شرک نیست.
      کما اینکه عرض کردم که خداوند به حضرت موسی فرمود: به دیگران بگو برایت دعا کنند.
      شما برای رد کردن این سخن من اول باید ثابت کنید که شهدا، زنده نیستند! که برای این هم باید اول آیه قرآن را رد کنید.
      درخواست دعا و شفاعت، به معنای نعوذبالله، کر و کور و لال بودن خدا نیست!
      مثالی دیگر می زنم:
      شما با کسی اختلاف پیدا کردید! کسی را واسطه می کنید که پادرمیانی کند و این اختلاف را حل کند. آیا این واسطه قرار دادن، به معنای کر و کور و لال بودن طرف دیگر اختلاف است؟!!
      و اما باز هم پاسخ سؤال مرا ندادید:
      شما که در پایان نماز، به نبی مکرم اسلام(ص)، سلام می دهید، آیا به نظر خودتان، به مرده سلام می کنید؟
      اگر پیامبر(ص) را در خواب ببینید، آن خواب را صادق می دانید یا شیطانی؟ اگر صادق است که باید بفرمایید چگونه است که یک مرده، می تواند در خواب صادق حضور داشته باشد؟ چگونه است که رسول الله(ص) می فرماید: دیدن من در خواب، همانند دیدن من در بیداری است؟!!
      این دو سؤال، کلید حل معمای بین من و شماست!

نظرات 2 + ارسال نظر
ادریس یکشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:53 ق.ظ

با سلام
این لینک هم پاسخهای در خورتاملی به موضوع مورد بحث شما دوستان عزیز داده
بخصوص به دوست عزیز اهل تسنن اگر جستجوگر هستند و دنبال دریافت حقایق توصیه میکنم یه نگاهی بندازند.

http://www.hawzah.ir/fa/questionview.html?QuestionID=63176

ممنون

مسافر چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:27 ب.ظ

شما را به وحدانیت خدا و به خاتم الانبیا محمد صل الله علیه و آله وسلم قسمتون میدم بگین آیا از امیرالمومنین علی (ع) مظلومتر دیدین چرا شما عمریا سخنرانی های تصویری آیت الله احمدی اصفهانی رو نمیبینین که از کتابهای شم دلیل میاره که حضرت علی(ع) که جان عالمیان بر قربانش باد بر حق بود نامردا چرا دشمن مولا هستین اصلا جواب این سوالم را بدهید چه کسانی باعث شهادت بی بی دوعالم نور دیده حضرت پیغمبر شدند آیاز غیر از عمر و ابوبکر بود. شما عمریا انگار قبر و قیامتی را قبول ندارین ان شاءالله شماها با عمر محشور بشین و ما هم با اول مظلوم عالم امیرالمومنین علی (ع) امین یا رب العالمین این سخنم با سنی ها هست اجر شماها با امام زمان جانم باشه ان شاء الله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد