فریاد علی(ع)

فریاد علی(ع)

صدای تو پس از ۱۴۰۰ سال هنوز می آید
فریاد علی(ع)

فریاد علی(ع)

صدای تو پس از ۱۴۰۰ سال هنوز می آید

مناظره باسنی ۲

قصد دارم که از این پس سخنان دوستان شیعه و سنی را هم که در قسمت نظرات این وبلاگ قرار دارد را در پست ها قرار دهم تا دسترسی دوستان آسانتر گردد. برای مشاهده متن مناظرات به ادامه مطلب بروید. ممکن است برخی از جملات دارای اشکالات املائی و یا تایپی از نظر جمله بندی باشد، بخاطر رعایت حق نویسنده هیچگونه تغییری در این نوشتار ایجاد نکرده ام.
شنبه 24 فروردین ماه سال 1387 ساعت 3:56 PM
سنی
سلام

در مورد سئوال اول که جواب دادی داستان جالب بود...

ا یک سئوال پیش می اید که اگر حضرت علی این چنین کرد چرا در روزیکه  می خواست برای بیعت بیاید به گفته علما شما طناب بر گردنش انداختن وبه زور اوردنش..؟

من بر قدرت حضرت علی هیچ شکی ندارم..

در مورد خواب حضرت علی خداوند می خواست به مشرکین قدرت خود ار نشان بدهد همان طور که می دانی که در زمان خارج شدن پیامبر (ص) و ابوبکر(رضی الله عنه) همه قدرت بینای شان از کار افتاده بود. و اگر حضرت علی خلیفه بعد از رسول الله بود چرا ان پیامبر (ص)  علی (رضه الله عنه ) را در مقابل شمشیر قرار داد..۲

۳. منظورم این است که خداوندی که رسول الله را به پیامبری ناعل کرد و ان را حفاظت کرد چگونه ا خلافت علی (رضی الله عنه۹ حفاظت نکرد..

۴.منظور من در باره قرآن این است که شما میگوین ان تحرف شده است...

۶. پس اگر رسول الله دین را کامل بیان کرده نیازی به نانشین نیست و خود خداوند می فرمایید من از دین و کتابم مواظبت میکنم ..

۷. کتابی را نام ببرید که نوسنده از اهل سنت باشد...

۹. اگر بگویم نه استغفر الله ...

اما اگر جواب شما بله هست آیا خداوند به پیامبر خود نمی فرمود که بعد از تو علی (رضی الله عنه) جانشین تو نمی شود...

۱۰. اولا باید بگم که بعد وفات رسول خدا وحی تمام شد..

دوما. آیا اگر کسی از بداند که کاری را که انجام می دهد باعث مرگش خواهد شد شهید می شود یا خود کشی کرده...

۱۱. پس شما می گوید که اممان هیچ گونه خطا واشتباهی نکردن با این که رسول الله در کارها خود باری این که اشتباه وخطا نکند مشورت می کرد..


۱۲. جالب است بدانی که در زمان عمر(رضه الله عنه) بود که اسلام به شکوفای رسید..

در ان زمان ایرانها آتش پرست بودن و آنها با مسلمانان به جنگ پر داختند..

۱۳.کسی که تشنه قدرت است تمام مال و زندگی خود را فدائی قدرت خالی نمی کنند خود شما اگر قدرت داشتی به دنبال ثروت نمی رفتی...

۱۴. جالبه پس شما می گوید که کسانی که باپیامبر (ص) پیمان بستن یعنی شرف و اعتبار خود  را زیر پا نمودن پس حضرت علی چرا این کار را کرده بود آیا پیمان نبسته بود...

۱۵. شرمنده دوست عزیز اگر شخصی همسر کسی رابکشد و دختر او را بگفته شما به زور بگیرد و آن مرد اسم فرزند خود را نام آن شخص بگذارد چه باید گفت...
یکشنبه 25 فروردین ماه سال 1387 ساعت 00:14 AM
کیوان
سلام بر دوستان عزیز.در مورد حرفهائی که بین مدیر وبلاگ آنتی سنی و مدیر وبلاگ اهل سنت خراسان رد و بدل شده است،می خواهم چند کلمه ای را عرض کنم.قبلا از اطالهء کلام عذر خواهی می نمایم:
*این همه دم از قدرت و غیرت علی(ع) زده می شود،اما کسی پاسخ به این سوال نمی دهد که چرا ایشان در سیزده سال اول بعثت(که اتفاقا جوان تر و پر انرژی تر بودند)بر علیه دشمنان اسلام شمشیر نکشیدند؟شاید داستان مبارزهء آن حضرت با عمر ابن عبدود،پهلوان نامی عرب را که در جنگ خندق اتفاق افتاد شنیده اید.همان داستانی که توسط مولوی به نظم کشیده شده است:از علی آموز اخلاص عمل...لابد اطلاع دارید وقتی که عمر ابن عبدود،آب دهان بر روی علی انداخت،ایشان لحظاتی صبر و تامل کرده و پس از فرو نشستن خشمشان،سر پهلوان را از تن جدا نمودند و علت این تاخیر را،اخلاص در کشتن دشمنان خدا و عدم پیروی از هوی و هوس بیان نمودند...
*ظاهرا دوستان فراموش کرده اند که انسانها دائما در معرض ابتلاء و آزمایش الهی قرار دارند و اگر قرار باشد که هر چیزی حاضر و آماده و بدون زحمت بدست آید،دیگر فلسفهء آفرینش انسان و مقام خلیفه اللهی وی معنائی نخواهد داشت.معروف است وقتی که خبر انتخاب خلیفهء اول به گوش علی و یارانش(که در حال غسل و کفن پیکر بر جای ماندهء رسول الله بودند)رسید،اولین جمله ای که بر زبان حضرت جاری شد،آیهء اول سورهء عنکبوت بود:..آیا مردم می پندارند که به حال خود رها می شوند همین که بگویند ایمان آوردیم و آنها مورد امتحان و آزمایش قرار نمی گیرند؟...دین اسلام و کتاب قرآن،مملو از مسائل عقلی و توصیه به تعقل است و انسانها باید با تعقل،تصمیم به پذیرش یا عدم پذیرش هر موضوعی بپردازند،نه بر اساس تعصب و طرفداری از این و آن...
*در مورد تهمت تحریف قرآن،باید عرض کنم که تشیع،دلائلش را بر اساس همین قرآنی که در دست من و شماست ارائه می کند.پس لطفا به جای طفره رفتن و تهمت زدن،دلائل خود را بیاورید...
*الله جل جلاله خیلی حرف ها و دستور ها در قرآن داده که من و شما بدان عمل نمی کنیم.آیا این بدان معناست که الله (نعوذ بالله)قدرت ندارد؟یاد حرف های آن یهودیان افتادم که می گفتند ( ید الله مغلوله :یعنی دستان خدا بسته است)
* شما که ادعا می کنید خداوند از دینش محافظت می کند و به غلط،تصور می کنید که نیازی به جانشین نیست،در مورد اهانت های اخیر آن کاریکاتوریست های دانمارکی و...چه می گوئید؟ آیا خدا در حفاظت از دینش(نعوذ بالله)کوتاهی کرده است؟
*این همه از کتابهای اهل سنت،دلیل آورده شد: مگر شما قبول می کنید؟؟؟
* نمی دانم مسئلهء علم امامان که مطرح می شود،چرا اهل سنت،مسئلهء وحی را پیش می کشند؟آیا این امکان ندارد که امامان،علم خود را در زمان حیات رسول الله(ص)از ایشان دریافت کرده باشند؟ و دیگر مسئلهء وحی ، بعد از زمان رسول خدا موضوعیت پیدا نکند؟
* ظاهرا فراموش کرده اید که پیامبر(ص) به منبع وحی متصل بوده و از هرگونه خطائی مبرا(ما ینطق عن الهوی.ان هو الا وحی یوحی.سورهء نجم).مشورت ایشان با اصحاب،قبل از آنکه برای خود ایشان مفید باشد،برای اصحاب شان مفید بوده است:احترام به رای آنها و شخصیت  و بها دادن به آنها.
* تشنگی برای قدرت و ثروت از نظر اسلام مذموم است و اشارهء تلویحی دوستان اهل سنت به اشتباه خلفای سه گانه در تلاش برای نیل به قدرت یا ثروت،گویای خیلی مطالب است:( الذین یکنزون الذهب والفضه...)کدام ثروت اندوزی یا مقام پرستی را از ائمه سراغ دارید؟
*علی(ع)قبل از آنکه برای رسیدن به پست و مقام پیمان بسته باشد،برای حفظ اسلام پیمان بسته بود.وقتی اسلام نباشد،مقام به چه دردی می خورد؟..فاعتبروا یا اولی الابصار...
*این همه دلائلی را که بر ضد اهل سنت است رها کرده اید و گیر داده اید به چند تا اسم عربی که گویا ارث شخصی خلفای سه گانه بوده اند؟؟؟
یکشنبه 25 فروردین ماه سال 1387 ساعت 1:07 PM
سنی
سلام

کیوان جان..

دوست من در قدرت و اخلاق حضرت علی هیچ شکی ندارم ..

۲. در مورد امتحان الله تعالی باید گفت من شما نمی توانم احکام و فرموده ها الله را به درستی انجام دهیم آیا حضرت علی با این که می دانست از طرف الله تعالی به جانشینی برگزیده شده و برای آن که فرمان خداوند است که با کافران و منافقان به جنگ خیزید و برای اجرا کردن فرمان خداوند کاری نکر جای سئوال نیست چون خداوند وقتی علی (رضه الله عنه) را به خلافت برگزید پس از او همایت می کرد پس باید گفت حضرت علی از فرمان خداوند سر پیچی کرده..

۳..من تهمت نزدم دوست من اگر خواستی برات مدرک میارم..
چون علاما شما می گویند قرآن هم اکنون نزد ما هست قرآن اصلی نیست. اگه مدرک خواستی من می گم ..

۴. در مورد بعضی چیزها که من شما به آن عمل نمی کنیم درست می گوید و آیا در این دنیا کسی روزه نگیرد بخاطر او همه مسلانان به جهنم می روند ولی اگر در اصل دین مشکلی بود وکسی به آن نپرداخت چه مشکلی پیش می آید..

۵. آیا اگر خداوند از دین و  قرآن محافظت نمیکرد اسلامی که از زمان رسوال خدا بود به ما می رسد مثل انجیل و تورات و دین مسحی ویهود که این همه تحرف شده است. در مورد کاریکاتور این نشان غیرت ما مسلامان است که ....

۶. اسم کتاب رو اگر نام ببری ممنون می شم..

۷. در علم امامان هیچ شکی نیست دوست من امامان دانا بودند ولی همی امامان در زمان رسول الله نبودن. و باید بدانی که از آینده فقط الله خبر دارد همنگونه که رسول خدا می فرمود من از آینده خبر ندارم . در مورد وحی بله بهد رسول الله وحی  تمام شد.

۸. آیا رسول خدا در زندگی هیچ اشتباحی نکرده بود..؟.اگر رسول خدا از اینده خبر داشت چرا در بعضی جنگ شکست خود..

۹. من نمی گوم ائمه ثروت جمع کردن. آیا کسی از خلافا ثروت اندوری کرد..

۱۰. وگر وقتی که حضرت علی به گفته شما پیمان برای حفظ اسلام بست چرا زمانی که داشتن خلافت او را از می گرفتن حرفی نزد در حالی که اسلام در خطر بود.اینجا پست ومقام مهم نبود  اسلام در خطر بود..؟

یا بگه گفته شما اگر اسلام نباشد پس ومقام به چه در می خورد پس اگر حضرت علی به گفته شما برای پست و مقام پیمان بسته بود..

۱۱. دوست من اسم ارث کسی نیست..

ولی این رو بدون اگر تو بودی اسم کسی رو رو بچه هات می گذاشتی که همسر تو را کشته و دختر تو را به زور گرفته است..

من می خوام به شما بگم که اونها با هم هیچ مشکلی نداشته اند..

دوست من کمی فکر کن...
نظرات 2 + ارسال نظر
عادل فریحی یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 04:03 ب.ظ http://www.shiairan.blogfa.com

سلام علیکم
مناظرات را با اجازه کپی کردم تا با حوصله مطالعه کنم و بعد نظر خود را بیان کنم .
شما هم لینک کردم
موفق باشید

جناب آقای فریحی
از حضورتون و لینک بزرگوارنه شما ممنون و متشکرم.
من هم وبلاگ وزین و پربار شما رو به وبلاگ حقیرم لینک کردم.
سپاس بنده رو بپذیرید.

جعفر پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 07:06 ب.ظ

اهل سنت ادعا مى‌کنند که این نامگذارى ها همگى به خاطر روابط خوب امام علی علیه السلام باخلفا بوده است. اگر چنین است، چرا خلفاء نام حسن وحسین را که فرزندان رسول خدا صلى الله علیه وآله نیز بوده اند، براى فرزندان خویش انتخاب نکرده‌اند؟

آیا دوستى مى‌تواند یک طرفه باشد؟

نامگذارى فرزندان امیر مؤمنان علیه السلام به نام‌هاى خلفا، خدمتى به حُسن روابط میان امیر مؤمنان و خلفا نمى‌کند و از آن نمى‌توان براى انکار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها استفاده کرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد