فریاد علی(ع)

فریاد علی(ع)

صدای تو پس از ۱۴۰۰ سال هنوز می آید
فریاد علی(ع)

فریاد علی(ع)

صدای تو پس از ۱۴۰۰ سال هنوز می آید

در پاسخ افسانه شهادت...!23

3ـ نامگذارى فرزندان حضرت على(علیه السلام) به نامهاى خلفا

از جمله دیگر دلایلى که نویسنده مقاله مورد نظر در توجیه ادعاى روابط صمیمانه ابوبکر و عمر با حضرت على(علیه السلام) بدان تمسک جسته، نامگذارى فرزندان حضرت على(علیه السلام) به نامهاى ابوبکر، عمر و عثمان است.

این قبیل دلایل آن هم براى اثبات ادعایى که روند تحولات صدر اسلام و سیر تاریخى حوادث و سرنوشت سیاسى، اجتماعى خاندان پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم) و همچنین بسیارى شواهد مسلم تاریخى خلاف آن را گواهى مى دهند، چیزى جز «ساده انگارى» مخاطب نیست و با عرض پوزش باید گفت در آن نوعى عوام فریبى احساس مى شود.



کسانى که اندک اطلاعى از تاریخ و فرهنگ اسلام و عرب دارند به این نکته واقف هستند که نامهایى از قبیل ابوبکر و عمر و عثمان اختصاصى خلیفه اول، دوم و سوم نیست، این نامها قبل از ظهور اسلام و پس از آن رایج و متداول بوده است. در فرهنگ اجتماعى رایج هر جامعه این گونه نیست که مخالفتها و نزاعها موجب تحریم نامها و کنیه ها شود. کما این که در عرف اجتماعى امروز نیز اگر دو خانواده به اختلاف و نزاع برخیزند و حتى در میان آنها قتلى واقع شود و مشخص گردد که نام قاتل مثلا «عبدالله» است، خانواده مقتول از شخص قاتل که مى توانست هر نام دیگرى داشته باشد متنفر و رویگردان مى شوند و چه بسا که در صدد قصاص و احقاق حق برمى آیند، اما رویگردانى آنها از کلمه «عبدالله» توجیهى ندارد.

بالاتر از این باید گفت، چه کسى است که به دشمنى معاویه و بنى امیه نسبت به خاندان پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم) و شیعیان آنها اذعان نداشته باشد؟ معذلک اندک توجهى به کتب تاریخ و رجال نشان مى دهد که نامگذارى به نامهاى «معاویه» و حتى «یزید»  در بین بنى هاشم و شیعیان تا قرنها متداول بوده است. به نمونه هاى زیر  توجه فرمایید.(1)

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1 ـ براى کسب اطلاع بیشتر به کتب رجال شیعى نظیر: رجال طوسى، رجال برقى، رجال کشى، معجم رجال الحدیث خویى و .... مراجعه کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
مهرداد یکشنبه 16 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:42 ب.ظ

تو به این کودنی اسم فرزندان خود را عمر یا معاویه قرار نمیدهی آنوقت میگویی علی با آن همه علمش این کار را بودن غرض انجام داده است.مطمئنا آن زمان نیز افرادی به عقاید شما بوده است که علی اسم فرزندان خود را از خلفا گذاشته و دختر خود را نیز به نکاح او درآورده.در ضمن همه نظرها را نشون بده نه اونهایی که فقط غلط املایی دارن

پاسخ در این آدرس داده شد:
http://antisonni.blogsky.com/1390/02/23/post-187/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد