فریاد علی(ع)

فریاد علی(ع)

صدای تو پس از ۱۴۰۰ سال هنوز می آید
فریاد علی(ع)

فریاد علی(ع)

صدای تو پس از ۱۴۰۰ سال هنوز می آید

مناظره با فاروق۱

بسم الله النور

دوستان گرامی

بنده از سوی برادر دینی خود جناب آقای فاروق دعوت به مناظره گشته ام. ایشان یکبار در دو سال گذشته اینجانب را دعوت به مناظره نمودند که متأسفانه به علت پاره ای از مشکلات شخصی نتوانستم حتی جواب به ایشان بدهم که آیا حاضر به مناظره هستم یا نه؟ در همین جا از حضور ایشان عذرخواهی می کنم. امّا اکنون که برای دومین بار بنده را دعوت به مناظره نموده اند، بنده با توجه به مرتفع شدن مشکلات شخصی اعلام آمادگی نموده ام. لذا از این لحظه دوستانی را که مایلند مناظرات من و ایشان را دنبال کنند، دعوت می کنم که همراه ما باشند. ضمناً از این لحظه مخاطب من در این مناظرات جناب فاروق می باشند.

و امّا بعد....

دوست گرامی جناب فاروق

سؤالاتی را پرسیده بودید و آغازگر مناظره با سؤالاتتان گردید. هر چند که بنده اعتقاد ندارم که مناظره از صفر باید اینچنین شروع شود، امّا با این حال می پذیرم که از همین نقطه آغاز کنیم.

پرسیده بودید که: عصمت یعنی چه؟

عصمت در شیعه به معنای پاکی و بری از هرگونه گناه و اشتباه است. این مطلب به علّت وجود علّم است. این علم از سوی پیامبر(ص) به علی(ع) و از علی(ع) به فرزندش و از آن هنگام به ترتیب از پدر به پسر انتقال یافته است.

شاید در اینجا سؤالی مطرح شود که مثلاً علی (ع) اشتباهاتی را داشته است که در نهج البلاغه آمده است. پس چگونه است که آن بزرگواران معصوم تلقی می شوند؟ در پاسخ باید بگوییم که قرار نیست که معصوم همه چیز را توسط علم خود معلوم نماید. مثلاً آیا رسول الله(ص) نمی دانست که روزی شمر، امام حسین(ع) را به شهادت می رساند؟ پس چرا برای جلوگیری از این اتفاق دست به اقدامی نزد؟

سؤال دوّم شما: آیا عصمت اکتسابی است یا ذاتی ؟

بنابر نظر شیعیان عصمت در هر دو حالت وجود دارد. عصمت ذاتی مختص پیامبر(ص) و اهل بیت(س) است که بر طبق آیه 33 سوره احزاب می باشد. عصمت اکتسابی نیز از آن مردم عادی است که توانسته اند نفس خود را مهار کنند و بر آن غلبه کنند.

سؤال سوّم شما: آیت الله جوادی آملی و نیز آیت الله جعفر سبحانی معتقد هستند که عصمت انحصاری نیست و هرکسی می تواند مراتبی از آن را کسب کند، نظر شما چیست ؟

حتی اگر این نظر، از کسان دیگری نیز صادر می شد، باز هم مورد تأیید و قبول بنده بود. زیرا همانطور که گفتم عصمت اکتسابی از آن مردم است و هر کسی می تواند تا مراتبی را از آن کسب نماید. مورد مهم در اینجا این است که با عصمت اکتسابی نمی توان به عصمت ذاتی رسید. یعنی با این عصمت نمی توان به مقام شامخ رسول الله(ص) و اهل بیتش رسید. این گفتار اشاره به سخن باریتعالی در مورد خلیفه الله بودن انسان دارد. یعنی خداوند چیزی را خلق کرده که آن مخلوق می تواند نفس خود را از هر گناهی نجات دهد و بدین ترتیب می تواند تا مراتب بالاتر از فرشتگان برود. از سوی دیگر انسان با انجام گناه می تواند حتی تا مراتبی پایین تر از حیوان نیز نزول کند.

آنچه بنده از این سؤال شما برداشت نمودم این بود که می خواستید بگویید که منظور شیعیان این است که انسان می تواند تا مقام رسول الله (ص) برسد. اگر چنین برداشتی داشته باشید، باید بگویم خیر این مسئله دلالت بر برابر بودن مقام انسان های عادی با مقام شامخ رسول الله(ص) نمی کند و چیزی جدا از آن چیزی است که شما برداشت نموده اید.

در آخر این پست باید متذکر شوم که بهتر است برداشت های شخصی را دخیل در مناظرات نکنیم.

نظرات 2 + ارسال نظر
آل طه پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:31 ب.ظ http://www.aletaha.blogsky.com

سلام ... تشکر از نظر تان دوست گرامی اگر شما شیعه هستی و به دنبال مناظره با برادران اهل تسنن به شما سفارش میکنم این عمل را در از کالبد دفاع از حقانیت و وظلومیت امیر المومنین مولا علی علیه السلام دور نکنید و خدای ناکرده این مناظره به مباهله تبدیل نشود و تحقیق کنید که این برادر اهل تسنن آیا به واقه یتشان مطمعن هستید یا ایشان معاذ الله نه اینکه سنی نیستند بلکه منی (moni ) ( معنای منی : کسی که شیعه است و برای ضربه به شیعه تلاش میکن ) هستند

آل طه جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:40 ب.ظ http://www.aletaha.blogsky.com

سلام ... ابتدایی ترین اعمال برای ضربه زدن به شیعه یا در اصل اسلام میتواند همین اعمال باشد و لی باز شما را به تحقیق بیشتر سفارش میکنم در سفر آخری که به عراق و اماکن شریفین داشتم به چند موردی ( منی ) بر خورد کردم که به خاطر تشابهات زیاد چهره به افراد عربی خودرا سنی نامیده و به این خاطر باید حواسمان را جدی جمع کرد تا خدای ناکرده عمل ما بجای حمایت ... خیانت نشود اینان به خاطر آن دسته از اعمال شیطانی که نمونه های بسیاری در دوران خود آقا امام جواد ع هم دیده شده افرادی بسیار زرنگ و ... هستند و اصلا به قولی خوراکشان افراد ( شیعه آماده جواب شبهات )هست که با آن دسته از نیروهای شیطانی در اصل شیعه را تمسخر کنند اینان همهشان بهتر از ما میدانند که حق با علی است و خودشان باطل هستند همان طور که خلیفه دوم ( لعنت الله علیه ) میدانست من شما را به سند شیعه یعنی خطلبه غدیر راهنمایی میکنم و از آن جا به دنبال رفرنسهای دفاعیت باشید

نظراتتان را با جان و دل گوش دادم.
ممنون از راهنمایی شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد