فریاد علی(ع)

فریاد علی(ع)

صدای تو پس از ۱۴۰۰ سال هنوز می آید
فریاد علی(ع)

فریاد علی(ع)

صدای تو پس از ۱۴۰۰ سال هنوز می آید

پاسخ به یک شبهه

مذهب چیست؟
.~یک فیلسوف تابحال هرگز یک روحانی را نکشته است،
در حالیکه روحانیون فلاسفه زیادی را کشته اند....
"دنیس دیروت"
.~وقتی که مردم بیشتر آگاه می شوند،
کمتر به روحانی و بیشتر به معلم توجه می کنند.
"رابرت گرین اینگر سول
.~روحانى نسبت به برهنگى و رابطه طبیعى دو جنس حساسیت دارد،
اما از کنار فقر و فلاکت مى گذرد.
"سوزان ارتس"
.~وقتی مروجین مذهبی به سرزمین ما آمدند،
در دست شان کتاب مقدس داشتند و ما در دستمان زمین هایمان را"
پنجاه سال بعد، ما در دست کتاب های مقدس داشتیم و آنها در دست زمین های
ما را.
" جومو کیانتا"
.~دین بهترین وسیله برای ساکت نگه داشتن عوام است
"ناپلئون بناپارت"
.~اگر بر مسلمانان تکلیف شده بود که روزانه به جای هفده رکعت نماز؛ هفده دقیقه مطالعه کنند؛
امروزه نه تنها هیچ مسلمان بی سوادی وجود نداشت؛
که اصلا " هیچ مسلمانی وجود نداشت "

( صادق هدایت )

پاسخ:

نگاهی به نت و سرچی کوچک، مشخص می شود که نویسنده ی ناشی، جز اینکه با دروغ هایی بخواهد چهره ی اسلام را مخدوش کند، چیز دیگری در نظرش نبوده!!
کلاً اندیشمندی بنام دنیس دیروت وجود خارجی ندارد!! آنچه که نویسنده ی ناشب منظورش بوده، دنیس دیدرو بوده که بخاطر کم سوادی و لجاجت، قلم و کاغذ را برداشته و اینچنین بند را آب داده!
دیدرو که یک رمان نویس است، نظریه اش را بر اساس درگیریش با کشیشان مسیحی داده و فلسفه اش نیز خریدار چندانی ندارد! به هر حال جمله ی درست یا غلطش، مرتبط به جامعه ی دینی خودش بوده و او درباره ی اسلام نگفته! چرا که بزرگترین فلاسفه ی جامعه اسلامی، خود از علمای اسلام بوده اند، همچون ملاصدرا
رابرت گرین اینگر سول (۱۸۳۲- ۱۸۹۹) که سخنوری قهار در جامعه ی آمریکا به سخن پرداخته! با توجه به زندگی وی در آمریکا، مشخص است که وی نیز درباره ی مسیحیت سخن گفته و نمی توان ایرادات او را به اسلام وارد دانست!
سوزان ارتس چهره ای ناشناخته!! معلوم نیست که این شخصیت کیست؟! با سرچی کوتاه در نت متوجه می شوید که جز دو سه جمله کوتاه، هیچ چیز خاصی از زندگینامه وی بدست نمی آید!!! کما اینکه سخنان وی نیز با توجه به نامش، مربوط به جهان اسلام نیست!
جومو کیانتا (۱۸۹۱-۱۹۷۸) اولین رئیس جمهور کنیا، که مشخص می کند سخنانش در رابطه با کشیش ها و مسیحیت است! چرا که فریاد او در این گفته، مشخص می کند که بعد از تبلیغات مسیحی و گرویدن مردم به مسیحیت، این گفته بیان شده است. بنابراین ارتباطی به اسلام ندارد!
ناپلئون بناپارت! همگان او را بخوبی می شناسید! اعتراف می کند که در جامعه ای مسیحی، از دین برای ساکت نگه داشتن مردم استفاده کرده است! کما اینکه اسلام برخلاف نظریه مسیحیت، پذیرش سکوت از طرف جامعه را در قبال ظلم ننگ می داند!
تا اینجا تمام کسانی که نام برده شد، همگی مسیحی و روشنفکران غرب بوده اند که گفته هایشان به جامعه خودشان برمی گردد.
و اما صادق هدایت، تنها نویسنده ای که در جامعه اسلامی زندگی کرده است! این سخن وی به روشنی مشخص می کند که وی حتی به اندازه ی دو خط از اسلام سواد ندارد! چرا که حتی کودکان نیز می دانند که رسول الله ص فرموده: از زمان تولد تا لحظه مرگ، علم بیاموزید (ز گهواره تا گور دانش بجوی) و یا در جایی دیگر می فرماید: علم را حتی اگر در چین (یعنی نقطه ای دور) باشد، جستجو کنید! و یا اینکه در حکمی می فرماید: هر اسیر به ۱۰ مسلمان سواد بیاموزد، آزاد است!
و در روایتی داریم که حضرت وارد مسجد شد؛ دید عده ای در حال عبادتند و عده ای در حال مباحثه علمی! پس به جمع مباحثه کنندگان علمی رفت!
با چنین شرایطی، چگونه باید باور کنم که صادق هدایت یک اندیشمند است؟! وی که حتی از ابتدایی ترین احادیث نیز آگاهی ندارد!!!!

نظرات 1 + ارسال نظر
قائم چهارشنبه 17 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 07:06 ق.ظ http://aske91.blogfa.com

احسنت! عالی بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد