فریاد علی(ع)

فریاد علی(ع)

صدای تو پس از ۱۴۰۰ سال هنوز می آید
فریاد علی(ع)

فریاد علی(ع)

صدای تو پس از ۱۴۰۰ سال هنوز می آید

سؤالی از اهل تسنن

پس از مدتها قصد دارم که دوباره این وبلاگ را احیا کنم. یکی از دلایل آن عبور و مرور بیش از اندازه علاقمندان به مباحث مذهبی است. به طوریکه که در یک سال اخیر که این وبلاگ به روز نشده، همچنان با بازدید روزانه بیش از 60 تا 70 نفر است.

ماییم و نوای بی نوایی                                               بسم لله اگر حریف مایی

در اولین بحث از سری جدید وبلاگ می خواهم که برادران اهل تسنن را به تفکر در مورد یک مسئله وادارم.

غالب اهل تسنن توسل به ائمه را شرک می دانند و دلایلی را نیز برای آن ذکر می کنند. از جمله اینکه چگونه مرده ای می تواند جوابگوی انسان زنده ای باشد؟

مهمترین مسئله را می توان در همان آیه شریفه دانست که: «کسانی که در راه خدا کشته شده اند مپندارید که مرده اند بلکه زنده اند و در نزد خدای خود روزی می خورند.» تنها پاسخی که در این رابطه شنیده شده است از عقیل هاشمی در شبکه ماهواره ای نور وابسته به اهل تسنن است. وی گفته است که چون نمی دانیم که آنان چگونه زنده هستند بنابراین نباید به آنها متوسّل شد!!!!! جناب هاشمی متوجه نشدند که با این کار تمام عبادات و اصل و فرع دین را دچار تزلزل نموده اند! زیرا کسی که آخرت را ندیده است و نمی داند که آخرت چگونه است، چگونه باید عبادت کند؟ وقتی نمی داند که دقیقاً باریتعالی به چه شکل است چگونه باید عبادت نماید؟! اگر پاسخ ایشان و هم کیشان ایشان این است که عبادت در اسلام مشخص است و باید به همان طریق بیان شده در سنت عبادت کرد، چگونه به آیه قرآن اعتنایی نمی کنند و برای رفع اتهام خویش آن را مبهم می دانند؟! همانگونه که ما نمی نگریم به این که خداوند به چه شکل است نباید به این موضوع هم بنگریم که شهدا چگونه زنده اند!

اما سؤال اصلی که برای متفکران (نه متعصبین) بیان می کنم، این است که: اگر شما رسول الله(ص) را در خواب ببینید حکم آن خواب چیست؟! می دانیم که خواب بر دو وجه است: اول: صادقه یعنی حقیقت و دوم: شیطانی.

چنانچه نعوذبالله کسی بگوید که خواب پیامبر(ص) شیطانی بوده که از اسلام خارج  است. زیرا پیامبری که شیطان بتواند بر او حکمفرمایی کند که شایستگی پیامبری را ندارد! پس می ماند اینکه خواب صادقه یعنی حقیقی باشد. سؤال این است که چگونه ممکن است که کسی که مرده باشد، خواب آن حقیقی باشد؟!

اگر پاسخ دهید که روح رسول الله(ص) است که خواب را حقیقی می کند پس باید بدانید که ائمه علیهم السلام نیز دارای روح متعالی هستند که باید به آن نظر افکند! (در این مورد در تاپیک های آینده سخن خواهیم گفت.) اگر روح متعالی رسول خدا را بر نمی تابید پاسخ به سؤال من چیست؟

پست های بعدی مطالب ما به سؤالات خانمی بنام نفیسه مرتبط خواهد بود. اشان سؤالاتی تکراری را که هر چند بارها اهل تشیع به آن پاسخ داده اند دوباره مطرح نموده اند.

نظرات 3 + ارسال نظر
ستاره جمعه 15 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:14 ب.ظ

هرچی میکشیم از اسلامه

مثلاً چی می کشی؟!!!

گنبدکاوس یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:51 ب.ظ

لطفا به سایت www.erfanabad.orgسربزن دوست گرامی!!!!!

امید یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:08 ب.ظ http://eslam20.blogfa.com

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم و رحمه الله
برادر عزیز مدیر محترم وبلاگ فریاد علی ضمن عرض خسته نباشید خدمت حضرتعالی ُ لازمست مختصری در مورد نوشته جنابعالی بیان کنم امید که مثمر ثمر واقع شود .
اولا اهل سنت هیچگاه توسل و استغاثه را رد نکرده و نخواهند کرد ُ و اما کسانیکه منکر توسل و استغاثه و مدد جستن از انبیاء و اولیا و صلحا هستند قشر جدید التاسیس وهابیت و سلفیت هستند که هیچ نسبتی از نظر عقیدتی با اهل سنت و جماعت نداشته و ندارند و از مزدوران انگلیس و جیره خوار دشمنان اسلام بخصوص یهود می‌باشند .
فلذا این بحث جنابعالی مربوط به وهابیت است نه اهل سنت.
ثالثا : میانه میان صحابه بخصوص خلفای راشدین بسیار عالی و خالی از هر نوع خدشه‌ای است که امرزوه اهل تشیع به ایشان نسبت میدهند و این فقط فکر و خیال بانیان این خیال واهی و شیطانی است تا بدین سبب میان مسلمانان شیعه و سنی اخلاف سنگین ایجاد کنند که متاسفانه موفق هم شده‌اند و امروزه انگشت شماری از برادران شیعه وجود دارند که از این توطئه‌ها مطلع و باخبرند .
اگر سوالی داشتید بنده در حد توان پاسخگو خواهم بود .
موفق و سربلند باشید
به امید اتحاد مسلمانان شیعه وسنی
و شکست و حقارت دشمنان اسلام
برادر کوچک شما - امید

والله ما که از هر چی سنی بود، شنیدیم که توسل رد است!!! حاضرم آدرس سایت هاشون رو هم بدم!
باز هم خدا خیرت بده که این موضوع رو قبول داری!
ما هم به دنیال اتحاد شیعه و سنی هستیم!
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد