فریاد علی(ع)

فریاد علی(ع)

صدای تو پس از ۱۴۰۰ سال هنوز می آید
فریاد علی(ع)

فریاد علی(ع)

صدای تو پس از ۱۴۰۰ سال هنوز می آید

ابوبکر یار غار پیامبر نبود!

از بزرگترین مشکلات اساسی اهل سنت و وهابیون این است که هیچگاه نخواسته اند بپندارند که تحریفات واقعی و عظیمی در مکتبشان رخ داده است. یکی از این مشکلات و معضلات دروغی است که در مورد یار غار پیامبر به خورد اهل سنت داده اند، تا جاییکه اهل تشیع نیز آن را باور کرده اند.
اعتقاد اهل تسنن در این است که در زمان هجرت به همراه پیامبر(ص)، کسی نبود جز ابوبکر.
اما در کتب خود اهل سنت هم چنین چیزی بیان نشده و آن را رد کرده اند. به همین دلیل نگاهی می اندازیم به کتب اهل سنت در این باره:


درکتاب البدایه و النهایه جلد 3 صفحه 176 آمده است که ابن بکر یا بطور کاملتر عبدالله بن بکر بن اریقط راهنما و همراه پیامبر بوده که به همراه حضرت رسول(ص) به سمت مدینه در حرکت بودند. شاید برخی بگویند که نفر سوم ابوبکر بوده است. اما باید بدانند که قرآن همان دو نفر را اعلام نموده است. در آیه 40 سوره توبه اشاره شده است که دو تن در غار حاضر بوده اند و پیامبر به همراه خود گفته که نترس که خداوند با ماست. بنابراین نمی توانسته ابوبکر هم به همراه پیامبر باشد.
از سویی دیگر شما در هیچ کجا نخواهید دید که ابوبکر به این فضیلت اعتراف کند و بگوید که وی همراه پیامبر در غار قرار داشته است. کما اینکه وی در سقیفه به کمتر از این اشاره کرده است و گفته: «نحن عشیرة رسول اللّه و اوسط العرب أنسابا و لیست قبیلة من قبائل العرب الا و لقریش فیها ولادة». شما می توانید این مطلب را به وضوح در کتاب البدایه و النهایه جلد 6 صفحه 205 مشاهده کنید.
باز هم می توان مدارک و دلایل دیگری را نیز در کتب اهل سنت دید. مثلاً در کتاب لسان المیزان جلد 5 صفحه 115 عسقلانی گفته است که از تابعین کسانی بوده اند که منکر ارتباط داشتن آیه غار با ابوبکر بوده اند. مانند ابوجعفر مؤمن طاق.
از مهمترین مدارک که می توان به آن اشاره کرد، سخن عائشه دختر ابوبکر است که در کتب صحیح بخاری جلد 6 صفحه 42 و تاریخ ابن اثیر جلد 3 صفحه 199 و البدایه و النهایه جلد 8 صفحه 96 و همچنین در الاغانی جلد 16 صفحه 90 به آن اشاره کرد این است که عائشه گفته است که هیچ آیه ای در وصف ما نازل نشده است.
از سویی دیگر در صحیح بخاری جلد 1 صفحه 128 و کتاب الاذان جلد 4 صفحه 240 و کتاب الاحکام باب إستقضاء الموالی و استعمالهم، سنن البیهق جلد 3 صفحه 89 و فتح الباری جلد 13 صفحه 179 و جلد 7 صفحات 261 و 307 اشاره می کند که ابوبکر در هنگام رسیدن پیامبر از سفر مکه به مدینه ـ زمان هجرت ـ در مدینه از وی استقبال کرده و در نماز جماعت گروه اول مهاجرین هم شرکت کرده است. این یعنی اینکه وی نمی توانسته همزمان در دو جا، یعنی هم در سفر همراه پیامبر باشد و هم اینکه در مدینه در نماز جماعت شرکت کرده باشد.
البته موارد دیگری هم وجود دارد که می توان به این دو مورد نیز اشاره کرد: اول اینکه در کتاب البدایه و النهایه جلد 6 صفحه 205 اظهار شده است که اصلاً پیامبر در غار تنها بوده و نیز در کتاب فتوح البدان جلد 1 صفحه 64 آمده که قیافه شناسی که همراه مشرکین بوده است، فقط جای پای پیامبر را تشخیص داده که این موضوع از سوی یحیی بن معین در کتاب تهذییب الکمال جلد 29 صفحه 26 قابل قبول دانسته شده است.
با این تفاسیر متوجه می شویم که حقیقت این است که اصلاً ابوبکر در غار همراه پیامبر نبوده و این دروغی بیش نیست که ابوبکر را در غار گذارده اند و گفته اند که پایش را مار گزیده است و او بخاطر پیامبر فریاد نزده است. باید بدانیم که تمام این دروغها بخاطر این است که برای ابوبکر فضیلت بتراشند و او را با مولای متقیان علی(ع) برابر کنند. در حالیکه کتبشان اعتراف می کند که این فضیلت هم از آن ابوبکر نبوده است.
به هر حال چه بخواهیم و چه نخواهیم و به هر دیدی نگاه کنیم، ابوبکر یار غار پیامبر نیست!

برای بحث و گفتگو در این مورد به سایت http://pakhsh-iran.com مراجعه فرمایید.

نظرات 17 + ارسال نظر
احسان جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:27 ب.ظ

پس از چندی دوباره آمدم
واقعا برات متاسفم
نمی دونم تا کی میخوای توی این خواب زمستونی باشی
دوست من بهتره به جای اینکه بگی کی چی کار کرد یا کی چی گفت یا چرا فلان روز این طوری شد بهتره بگی خودت چی کار کردی و چی کار خواهی کرد بهتره به جای اینکه بیای تاریخ رو عوض کنی آینده رو بسازی تمام امت اسلامی می دونن که یار غار پیامبر به جز حضرت ابوبکر نبوده حالا نمی دونم به چه امیدی می خوای این واقعیت رو عوض کنی. دوست من اصلا مهم نیست که گذشته چی شده مهم اینه که چه درسی ازش می گیری. بر فرض محال حضرت ابوبکر با پیامبر خدا توی غار نبوده این وسط میگه بگی به تو چی میرسه؟!
چرا میخوای بگی اهل سنت بی بنیای؟
بر فرض محال اهل سنت بر عقایدی کفر آمیز پا فشاری دارند، ولی دوست من این دلیل بر این نیست که شیعه درست میگه! بهتره به جای اینکه بگی عقاید اهل سنت اشتباهه ثابت کنی که اهل تشیع درست میگن! امید وارم متوجه منظورم شده باشی
دوست من ، من یکبار گفتم خمینی تو ناراحت شدی که چرا نگفتم حضرت خمینی، حالا خودت برگشتی حضرت ابوبکر رو اینجوری صدا میزنی، خمینی که سهل تمام مراجع شیعه رو بذاری روی هم نمی تونن به مقام بالای صحابه نزد اهل سنت برسن، حالا شما دوستان که دم از وحدت میزنین ...
گرد و غباری که دلت گرفته توسط نسیمی ملایم رفع بشه قبل از اینکه احتیاج به طوفان داشته باشه
در پناه خودخودخودخودخودخودخود خدا

کی به کی می گه خواب زمستونی!!!! جلل الخالق!!! پسر این مطالب از کتب اهل سنت است! تا کی می خوای با تعصب حرف بزنی! عالم و آدم رو کار ندارم! کتبتان می گه که ابوبکر یار غار پیامبر نبوده! به من چه مربوط!
ببینم وقتی که کتبتان اشتباه می کنه، می شه به مکتب شما اعتماد کرد در حالیکه کتبتان به قول شما سراسر اشکال است!!!!
اما در مورد صحابه بودن ابوبکر و عمر شک است! شما مقام صحابه بودن رو چی می دونید؟ اول این موضوع باید روشن بشه تا بعد!
اما در مورد شیعه که درست می گه یا نه: ما از کتب خودتان داریم مدرک می آریم که شیعه درست می گه! چرا نمی بینی؟؟؟ چرا توجه نمی کنی! بس کن این حرفهای تعصب وار رو دوست من! تعصب در دین جایی نداره! حقیقت رو درک کن! تا کی خودت رو به خواب می زنی و دیگران رو متهم به خواب بودن می کنی؟
چرا وقتی کم می آرید می گید که شیعه دم از وحدت می زنه! ما بر پایه دفاع از عقاید، اعتقاد به وحدت داریم.
تو بهتره مراقب طوفان های بعدی من باشی! طوفانهای بعدی من بدتر از این مورد ابوبکر و یا غار نبودن اوست که سنی رو می بره! مراقب خودت باش!
در پناه حق

احسان جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:58 ب.ظ http://www.ahsanotarigh.blogfa.com

حتما به جعبه ی گفتگوی سایت پخش عزیزت یه سری بزن
به حرفهای قشنگم مزین شده

سر زدم و جواب دادم.

احسان شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:17 ق.ظ http://www.ahsanotarigh.blogfa.com

نمی دونم چرا از این سایت پخش مسخره مایع میذاری ؟! مگه اینجا چشه؟
دوست من اون سایت فقط در معرض دیده شیعیان و هیچ یک از برادران گرامی اهل سنت به اون سایت پا نمیذارن چون اصولا اهل سنت جایی که کفر باشه پا نمی ذارن!!!
اگه من بیام اونجا با یک گروه مواجه میشم و منطق میگه توجیه شدن یک گروه اونم از جنس شیعه توسط یک نفر احتمالی مساوی صفر داره.
-----
خدا خودش آمد روی زمین گفت خلفای ثلاثه میرن بهشت ولی ای دل غافل، که شیعه کر بود و نشنید. وای وای وای
آخه بابا بس کن دیگه ، تاکی می خوای به کفر پا فشاری کنی
دوست خوبمون محمد علی سوال های خوبی پرسیده به نظرت جوابهات به اون سوالا قانع کننده است. یه ذره مرد باش و شهامت اینو داشته باش که بتونی چشماتو باز کنی
در پناه خودخودخودخودخودخود خدا

حسین یکشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 06:20 ق.ظ http://husseinkarbala.blogfa.com

سلام دوست گلم

عالی بود دست نوشته های جالبی داری

اگر وقتی کردی به کلبه ای حقیرانه ای من سر بزن

موفق باشی
بای تا________________های دیگر

عمر دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 06:30 ق.ظ

واقعاْ برات متاسفم نه تنها برای تو بلکه برای تمام شیعیان ایرانی که ادعای ژیروی از قرآن و سنت گوش فلک رو کر کرده اما ما داریم می بینیم که بانکها با آیات قرآن تبلیغ پول می کنند یعنی مذهبی مذهب ربا و ریا است ادعای مسلمانی هم داره بهتر نیست به خود بیاید اول خود را اصلاح کنید بعد برید به سراغ انتقاد از دیگران

تعو برای خودت متأسف باش که که شیعه رو نشناختی! کدوم سنت منظورت بود؟ سنت ابوبکر و عمر یا رسول الله؟ سنت رسول الله می گه در کمال احترام انتقاد کن. من هم همین کار رو کردم. چرا زورت گرفت برادر! بهتر نیست کمی تفکر کنی!!

عمر دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 06:41 ق.ظ

آقای شبهه افکن آدرس وبلاگت اشتباهه
آدرس دقیق اینه آنتی اسلام - بله درستش اینه

اتفاقا اهل تسنن هیچی از اسلام نمی دونند. چه جوری بذارم آنتی اسلام در حالیکه عقاید اهل سنت بویی از اسلام نبرده؟؟؟ اسلام شما فقط نماز خوندن است، بدون تفکر!!!! اما اسلام شیعه نماز و تفکر است! کدوم برتر است؟؟؟

مهدی دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 08:21 ب.ظ

با درود!
مطلب ات را راجع به یار غار پیامبر خواندم.
فقط مطلبی که می توانم خلاصه بگم اینکه بحث کردن راجع به تمام این نوع مطالب فقط از روی تعصب و کج فهمی می تواند باشد. مثلا اینکه در فلان کتاب راجع به فلان موضوع چه گفته است به هیچ عنوان قابل استناد نیست. و دیگر اینکه اصلا صحت یا عدم صحت آن حقانیت یک گروه و مذهب و فرقه را روشن نمی کند.هر چقدر این نوع مباحث داغ تر شوند فاصله میان مذاهب اسلامی بیشتر می شود. اما نکته دیگر اینکه من و شما بعنوان یک شیعه در حقیقت دارای افکار و عقایدی هستیم که خود را از دیگر مسلمانان جدا نموده ایم. شما در حرف هایتان طوری بیان میکنید که گویی آنها یعنی اهل سنت از گروه مسلمانان خارج شده اند اما ما شیعیان هستیم که بعنوان گروهی کوچکتر و با عقایدی مخالف عقاید مرسوم دوره های پیشین در بلاد اسلامی ، خود را از دیگران جدا و متمایز ساختیم.

علیک سلام
اولا همیشه حق با جماعت نیست! بنابراین دلیل نمی شود که چون ما کمترین خفه بشیم. جالبه برادر من برید تحقیق کنید. کسانی که شیعه شدند، کسانی بودند که مدارک تحصیلی بالایی داشته اند. ما با یک مطلب این موضوع رو ثابت نمی کنیم. اولین حرف ما در اینجا این است که بگوییم که برای ابوبکر فضیلت نتراشید. سپس حقانیت خلافت رو برای علی اثبات کنیم. باید برادران اهل سنت ما بدونند که اسلام آنها تحریف شده است. همین و بس. تا زمانی که تعصب خشک و خالی وجود داشته باشه، نمی شه به حقیقت دست یافت.

میلاد دوشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 08:55 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید به برادران اهل سنت و شیعیان
ای برادران اهل سنت و شیعیان بخدا قسم آبروی اسلام رو دارین می برین بابا بسته جدال بسته جنگ تا کی.
خداوند فرموده: زمین را انسان های صالح خلافت می کنند.
و حالا داریم می بینیم هر روز یکی از علمای اهل سنت شیعه می شوند. همون طور که یکی از مفتی های سنی گفت شیعه حقه.
حالا من روی مذهب جنگ ندارم آقا هرکی می خواد به حقیقت برسه باید تحقیق کنه نه دعوا که آبروی اسلام رو ببره.
برادران اهل سنت و شیعه مناظره برای شما افرادی که یک خورده از تاریخ و از روایت های می دونید نیست بلکه برای علمای شماست و همون طور هم که هر دو طرف می بینند در مناظره ها علمای اهل سنت کم میارن مثل همون مناظره ۱۷ مرداد که علمای اهل سنت یک حرف خیلی خنده داری زد و گفت این ماجرا برای ۱۴۰۰ سال پیشه.
یا حق
یا علی مدد

عبدالله عاصی دوشنبه 1 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:07 ب.ظ http://hagheali.blogfa.com

سلام خسته نباشید
دوست عزیز برخی از حرفهایی که زدید مخالف با واقعیت است .
چرا حقایق را رد کنیم . شک نکنید که ابوبکر با رسول الله در غار بوده است ، ما نباید اصل داستان را نادیده بگیریم بلکه باید ببینیم چرا با پیامبر در غار بوده است . بهترین راه اثبات کفر ابوبکر همین همراهی او با پیامبر در غار است .
مثلا می توانیم بپرسیم چرا خداوند می فرماید « اذ اخرجه » یعنی فقط پیامبر را اخراج کردند مگر ابوبکر با پیامبر نبود پس چرا ابوبکر را اخراج نکردند ؟ معلوم می شود ابوبکر هم با مشرکین هم دست بودند .
یا اینکه چرا سکینه فقط برای پیامبر نازل شد ؟ در حالیکه خداوند در جای دیگر می فرماید خداوند برای مومنین سکینه نازل می کند .
یا اینکه چرا ابوبکر محزون شد در حالیکه خداوند می فرماید « الا ان اولیاء الله لا خوف علیهم و لا هم یحزنون »
و خیلی از انتقادهای دیگر که به راحتی می توان کفر ابوبکر را اثبات کرد .
به عنوان یک دوست از شما خواهش می کنم به اصول بپردازید یعنی بیاییم اثبات کنیم که چرا ما می گوییم علی حق است و چرا می گوییم ابوبکر باطل است .
با این داستانها حق اثبات نمی شود .
با تشکر و عرض پوزش
یا حق

سید علی دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 04:15 ب.ظ http://saeman.blogfa .com

سلام به سبهات بسیار عالی پاسخ داده اید وشخصا بسیار خوشم آمداگر افتخار دادید از مطالب وبلاگی که لطف کرده ولینک نموده اید (شیعه بر حق است) هم می توانید در رد شبهات استفاده نمایید

لطف دارید آقا سید

[ بدون نام ] جمعه 24 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 05:34 ب.ظ

خود علی چندین بار در نهج البلاغه این چیز را می گوید

آدرس میذاشتی عزیزم

شیعه متعصب جمعه 30 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 10:09 ق.ظ

بود یا نبود هیچ سودی برای ابوبکر ندارد

حمید یکشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:38 ق.ظ

این سایت مسخره شما هیج چیزی برای گفتن ندارد. تعصب چنان جشم و دل شما را کورکرده که هیج چیزی غیر از علی دیگران را کافرمیدانید.
این ضعف اکثریت شیعان است که همیشه دعواهای مذهبی را سرمیدهند که علی چانشین پیامبر بود.
برادران عزیز بیاید به فکر حال باشیم که در جهان مدرن چه جریان دارد و مامسلمانان در کدام وضیعت و احوال قرارداریم.
اینکه یار غار ابو بکر بوده به شما شیعه یان چه ضرری رسیده . آیا ابوبکر اولین ثروتمندی نبود که به محمد پیوست ؟ خود قرآن و تمام روایات میگویند که همرای پیامبر ابوبکر بود و در چای خواب پیامبر علی خوابیده بود. شیعه بودن محض شما و سنی بودن محض ما و خودخواهی ها و برتر دانستن علی به سایر خلفا و تحقیر ابوبکر -عمر و عثمان دیدگاه تنگ و فکر منجمد شما را نشان میدهد. برای بنده علی یک شخصیت بسیار بسیار بزرگ است که درهیچ نبردی شکست نخورده است و بنده مطمین ام که نزد آن بزرگواران چنین خصومتی هم نبوده است که شما شیعیان به آن افزوده اید.

اولاْ به من چه؟! خود کتب شما اهل سنت معترف به این موضوع هستند!!!
ثانیاْ اگر فرض بر این بگیریم که کتب شما در این مورد ایراد دارهُ چرا دق دلیش رو سر ما خالی می کنی؟!!! خوب این نشون میده که یا علی بر حقه یا اینکه پایه های اهل سنت سسته و باید مکتبی دیگر که پایه ای قوی داره جانشین این مکتب سست بشه!!!
ثالثاْ چرا دروغ می گی؟!! اولین ثروتمندی که به حضرت رسول پیوست، ام المومنین خدیجه کبری(س) بود!
کجای قرآن گفته که ابوبکر بوده؟!‌شما اسم ابوبکر می بینید؟!! قرآن فرموده آن دو نفر! ما هم طبق گفته کتب اهل سنت عرض کردیمُ این شخص ابوبکر نبوده!
رابعاْ‌شما از کجا مطمئنید که بین علی(ع) و خلفا مشسکل و خصومتی نبوده؟ این حرف بی منطق شما نشانه ی انجماد است، نه حرف با مدرک ما!
خامساْ برای اثبات حرفهامُ بهتره به آدرس هایی که دادمُ مراجعه کنی، نه اینکه تهمت انجماد فکری بزنی!!

رهروان راستین رسول الله (ص) سه‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:02 ق.ظ http://abuomar-khaf.blogfa.com/

سلام.
من فقط یه سوال دارم :
تو می خوای بگی حضرت ابوبکر (رض) غاصب بود و حضرت علی (ع) بر حق؟
بابا اگه حق با حضرت علی بود چرا از جقش دفاع نکر ایشان که در هیچ جنگی شکست نخورده بود !!!! آیا از حضرت ابوبکر ترسید؟؟؟؟؟ اگه بگیم ترسید که حضرت علی استواریش زیر سوال میره و آدم ترسو لیاقت حاکم شدن نداره!!!!
ولی شما می گین که بخاطر حفظ اسلام و .....کنار رفت خب اگه دستور خود خدا بود سرپیچی از اون که کفر به حساب میومد!!!!!! اگر هم بگویید تقیه بود ( در واجبات دین که تقیه جایی نداره ) خود رسول الله در نشر دین هیچ گونه تقیه ای را بکار نبردند پس چرا حضرت علی بکار برد....... جدای اینکه اصلا تقیه در زمان پیامبر و خلفای راشدین وجود نداشت!!!!!!
جالا بگیم بخاطر اسلام 2 سال صبر کردند بعدش چی از حضرت عمر هم ترسید؟ از حضرت عثمان چی؟ بابا یکم تفکر کن
راستی یادم رفت اگه حضرت ابوبکر یار غار نبود پس کی بود لابد می گین...... .

سؤالات شما بالغ بر 15 بار پاسخ داده شده شده به پست های قبلی توجه کنید.
ضمناً کی ادعا کردیم که علی(ع) در غار بود؟ مثل اینکه شما فقط تیتر رو می خونید!!!!

آدم سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 01:03 ق.ظ

هیچ کس به ماست خود نمی گوید ترش است...........
خدایااسلام راازدست شیعه وسنی نجات بده

منظور؟

sama سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:27 ب.ظ

من نمیدونم ابوبکر با پیامبر بود یا نه ولی اینو میدونم که این همراهی موجب فخرش نبوده چون ترسیده بوده چون تو آیه اومده که پیامبر(ص)به همراهش گفته نترس خدا با ماست

خواهر عزیزم!
آنچه ما مطرح کردیم، بر اساس رواات اهل تسنن بوده است!
انچه هم مدنظرماست، این است که اعلام کنیم یا یار غار پیامبر نبوده و یا اگر هم بوده به قول شما موجب فخرش نبوده.

ایوب شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:15 ق.ظ

سلام
بذارید اول به خواهرمون سما بگم که خدا به حضرت موسی میگه لا تخف...
یار غار پیامبر بودن هم چیزی نیست که کسی بتونه انکارش کنه
برادر عزیز جناب الی دارید سفسطه می کنید و مطالب اون کتاب ها رو قیچی کرده و آورده اید و به نظر خودتوندارید از روی گزیده آن تفسیر می کنید
در قران به صراحت از اصحاب رسول تمجید شده و خدا از همه آنها راضی شده
از جمله در آیه معروف به بیعت رضوان - که خدا از همه کسانی که در زیر درخت رضوان با حضرت بیعت کردند راضی شده و حتی در آیه هم میگه با آنکه خدا می دونه چی تودلشونه باز از آنها راضی شده
اینو که نمی تونی رد کنی ابوکر یا بقیه اصحاب در بیعت رضوان حضور نداشتند
در ضمن مطمین باش هیچوقت پیامبر ز یک آدم بد دختر نمیگیره و به آدم بد هم دختر نمیده
خواهشا بدون تعصب و پیش داوری مطالعه کن
اگه همبخوای خیلی از آدم حسابی هایی که سنی شدن بهت معرفی می کنم
از جمله آقای زادمهر- علامه برقعی- حیدر علی قلمدران و ...

اول یار غار بودن رو خود اهل سنت انکار کردند! به مطلبی همین پست یکبار دیگر دقت کنید.
دوم از اصحاب تمجید کرده، اما تضمین نداده که تا ابد خوب خواهند بود.
همان بیعت رضوان هم مشمول همین موضوع است. خداوند فرموده راضی شده، اما نفرمودده که راضی خواهد ماند.
سوم تا آن زمان ابوبکر بد نبوده! بلکه بعدش بد شده! ما نگفتیم که ابوبکر در زمان پیامبر هم خیانت کرده! بلکه عرض ما اینه که بعد از شهادت پیامبر(ص) به وصیت پیامبر خیانت کرد.
پس تعصب رو در شما باید جستجو کرد نه در ما!
قلمدران رو نمی شناسم! حالا چه جور آدم حسابی بوده، نمی دونم.
اما زادمهر اصلا وجود خارجی نداره و زاده تخیلات نویسنده احمقش است که پاسخ این کتاب رو آماده کردم. نویسنده احمق نمی دونسته که دعای کمیل خطاب به خداست و منسوب به علی(ع)! فکر کرده که دعای کمیل خطاب به علی(ع) است. این هم از اطلاعات چپ اندر قیچی آن نویسنده بی سواد.
اما علامه برقعی... چند روایت درمورد ایشان: ۱- برخی می گویند که از سر فقر و با پول سعودی این کار را کرده، کما انیکه خودش هم در خاطراتش به موضوع فقر شدید اعتراف می کند. ۲- در اواخرعمر توبه کرده! اما آیا مورد قبول واقع شود یا نه با خداست! ۳- وی اصلا شیعه و سنی را قبول نداشته و معتقد بود که هر دو فرقه شیعه و سنی منحرف هستند. و البته مسایل دیگر که بماند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد