فریاد علی(ع)

فریاد علی(ع)

صدای تو پس از ۱۴۰۰ سال هنوز می آید
فریاد علی(ع)

فریاد علی(ع)

صدای تو پس از ۱۴۰۰ سال هنوز می آید

مناظره با سنی۱۱

بار دیگر با نام خدا

شرمنده تمام دوستان عزیز! بخاطر تأخیرم.

اما دوست عزیزمان، جناب سنی پافشاری دارند بر اینکه قرآن را اگر کسی تحریف کند، یک کودک خردسال هم خواهد فهمید. این موضوع را در مناظره با سنی ۱۰ به اندازه کافی توضیح دادیم. اما ایشان دوباره پافشاری دارند.

غرض از گفتن این مطلب آن است که درست است که قرآن غیرقابل تحریف است و شیعیان نیز به این امر اذعان دارند، اما آیا این عدم تحریف می تواند با زور صورت گیرد؟ آیا خداوند با ابزاری به غیر از نظم اقدام به این کار می نماید؟ اگر چنین است، مایلیم که دوست سنی ما در این مورد توضیحاتی را ارائه نمایند. چرا که اگر بحث به زور باشد، باید توجه کنیم که دوبار توسط برخی افراد در کشورهای مختلف این کار صورت گرفت که به طور خودکار کتب تحریف شده از دور خارج شدند. یک بار در عربستان توسط یهودیان که کتاب چاپ شده نیز در بازار عرضه شد و بار دیگر در کویت که با نام فرقان به بازار آمد و در هر دوبار فروش این کتاب ها راکد و در حد صفر قرار گرفت. اما آیا برای نویسندگان آن دو کتاب اتفاقی افتاد؟ مسلماً کسی دراین مورد چیزی نشنید و این یعنی اینکه باید قبول کنیم که بلایی بر سر آنها نازل نشد.

در قسمتی از سخنانتان می فرمایید: نباید بگویم که خداوند به این خاطر اسم حضرت علی در قرآن نیاورده چون ممکن بوده تحریف بشه چون خداوند دانا بر آینده است اگر بگویم این چنین هست که شما می گویی باید به علم خدا استغفر الله شک کرد این موضوعات دلیلی بر نقص علم خدا نیست، بلکه دلیلی بر کامل بودن علم باریتعالی است. اگر او نمی دانست که ممکن است ذکر یک نام باعث تحریف شود، نام و یا نام ها ذکر می کرد که در آینده ممکن بود که در دست برخی بخصوص پادشاهان مورد تحریف قرار گیرد و آن وقت آیندگان را دچار گمراهی و سردرگمی نماید. اتفاقاً این نشانه علم خداوند است که نشان داده نباید هر جایی نام ذکر شود. بیاییم و به گونه ای دیگر بنگریم.

تمام مسلمین، اعم از شیعه و سنی اعتقاد و اذعان دارند که سوره کوثر در وصف دردانه حضرت رسول نازل شده است. شأن نزول سوره را هم می دانید. اما برای کسانی که نمی دانند عرض می کنم.

ماجرا از آن قرار بود که یکی از دشمنان حضرت رسول(ص) ـ عاص بن وائل ـ ، آن بزرگوار را مقطوع النسل خطاب کرد. خداوند از این توهین این شخص بسیار عصبانی شد و سوره کوثر را نازل فرمود: «ما از آب کوثر به تو عنایت کردیم* پس تو هم به شکرانه آن (نعمت) برای خدا به نماز و قربانی و مناسک حج بپرداز* که محققاً دشمن بدگوی تو مقطوع النسل است» دشمن رسول خدا بخاطر آنکه حضرت صاحب دختر ـ فاطمه زهرا(س)ـ شده بود به حضرت چنین توهین کرد و خدا هم اینچنین پاسخ داد. در این سوره آیا شما نامی از حضرت زهرا(س) می بینید؟؟؟؟ در حالیکه از هر کدام از علمای سنی هم اگر بپرسید، خواهند گفت که این سوره در شأن حضرت زهرا(س) است. چرا در این سوره نام حضرت زهرا(س) نیامده؟ اصلاً چرا در قرآن هر که را خواسته ستایش کند، نامی از او نیامده؟ شما می بینید که فقط نام های تاریخی در قرآن آمده بعلاوه نام رسول الله و فقط نام ابی لهب از آن عصر. چرا وقتی که خدا خواسته کسی را ستایش کند، نامی نیاورده است؟

نظرات 23 + ارسال نظر
کنزالعرفان شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:49 ب.ظ http://www.kenzulirfan.blogfa.com

سلام وبلاگ زیبایی داریدخداوندبه شمابرکت بدهدموفق باشید.

علیک سلام
والله فکر نکنم که به زیبایی وبلاگ شما باشه! به تمام دوستان پیشنهاد می کنم که حتما سری به وب دوست عزیزمون بزنند.

سهیلل دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:45 ق.ظ

خیلی دمد گرم عالیی با آهنگت اشکمو دراوردی کارت درست

با کمال میل آماده همکاری هستم

سهیل دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:50 ق.ظ http://www.vaybarma.blogfa.com

وبلگم یادم رفت که تو نظر قبلی بدم

علی رضا جون دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:29 ق.ظ http://www.islamicdownloads.blogfa.com

سلام خسته نباشی من شما رو لینک کردم شما هم اگر خواستس لینک کن از نظرت ممنون

محمد سمائی دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:34 ب.ظ http://www.mohammadsamaei.blogfa.com

سلام
ممنون که از مطالب وبلاگ راضی بودی .
مطالب شما را هنوز نخوانده ام ولی از عناوین آن معلوم است که مطالب خوبی است .
امیدوارم موفق باشی
ضمنا عنوان وبلاگ را بگو تا بنویسم .
با تشکر

سیددرخشان دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:46 ب.ظ http://f-r.blogfa.com/

سلام تشکرمی کنم ازحضورسبزتان
شمادروبلاگ قراردادم

بیسیم چی و دستیارش دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:37 ب.ظ http://nuroshohada.blogfa.com

سلام وبلاگتو دیدم از اینکه تونستید فضای باز تبادل اندیشه ها رو ایجاد کنید واقعا خوشحالم البته به شرط اینکه مباحث به صورت علمی و بی تعصب به معرض نمایش قرار بگیره من آدرس وبلاگتو به پیوندهام اضافه می کنم شما هم این کار رو بکن . حتما به وبلاگت دائما سر می زنم و مناظره ها را می خونم شاید خودم هم توی مناظره شرکت کردم موفق باشی/یا علی

هادی دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:41 ب.ظ http://www.shiaemamali.blogfa.com

با سلام
بنده یکی از نویسندگان وبلاگ شیعه امام علی هستم.ضمن عرض خسته نباشید خدمت شمادرخواستی از شماداشتم.
لطفا کد خلاصه آمارسایت رو برام تو نظرات وب ما یا درقسمت پاسخ مدیر وبلاگ خودتان قرار دهید.
چون هر چه به دنبال این کد گشتم پیدا نکردم.
درضمن ما امادگی خود را بر ای همکاری باشما اعلام میکنیم.
به امید هدایت شدن سنی های منحرف از اسلام ناب محمدی شما را به خدا می سپارم.
با تشکر، شیعه ای از شیعیان علی

کنزالعرفان دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:18 ب.ظ http://kenzulirfan.blogfa.com

باسلام ازنظرشماممنونم اگرمولایم برایم نمی فرمودمن باچه جسارتی می نوشتم؟اگرمولایم برایم این علم رایادنمی دادچطورعالم می شدم؟اگرمولایم ۱۴ سال پیش این حقیرنحیف ضعیف خفیف قلیل البضاعة رابه مذهب شیعه دعوت نمی نمودمن هم اکنون سنی گمراه می بودم! اگرمولایم مراازظهورش آگاه نمی ساخت چگونه ایمان می آوردم؟ اگرمولایم اسمم که شاهمرادبودغلامحسین وفامیلی من راپیروزاده که معنایش شیعه زاده است نمی گذاشت که دردنیااولین فامیلی است که دارم باخودرابرترازدیگران می دانستم؟ اگرعلم پزشکی-علم نجوم شناسی-علم طلسم وادعیه وعلوم غریبه آشنانمی ساخت باکلاس ابتدایی که فقط خواندن ونوشتن چطورسربازش می شدم؟....

سنی دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:57 ب.ظ http://sonni.blogfa.com

کافرکافراست شیعه کافراست شماازمنافق کرده بدترین زیرادرپیش سنی یک حرف وپیش شیعه حرفی دیگرمی زنیدمهرکه بجای بت است شماسجده می کنیددروضوپاهایتان رانمی شوییددرنمازدستهایتان رابازکرده نمازمی خوانیدعقل است منطق است شماکسی راکه بزرگترازخودمی بینیددستتان راروی سینه گزاشته تعظیم می کنیدچراخدارااینگونه تعظیم نمی کنید؟ رسول خدادامادحضرت ابوبکرصدیق رضی الله عنه است وحضرت ابوبکررضی الله عنه یارغاراست.حضرت عثمان ذی النورین دامادرسول اکرم است که بادوتادختررسول اکرم (ص) ازدواج نمود.شماچرادوستشان نداریدودرزیادت عاشورالعنتشان می کنید؟لعنت برشمامنافقاامام حسن وامام حسین وامام رضارانیزشهیدش کردید.ازخدابترسیدوخودتان راتاقام قیامت هم بزنیدفایده نداردپشیمانی سودی نداردلعنت خدابرشماباد.

محمد سمائی سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:22 ق.ظ http://www.mohammadsamaei.blogfa.com

سلام
ممنون
موفق باشید.

محمود سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:32 ق.ظ http://sistan-e-man.blogfa.com

محمد رضا جان سلام : آقا یا علی ، هستم تا آخرش هر چی که شما بگید . در مبارزه با وهابیت موفق باشی . به حق زهرا (س)

کیوان سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:32 ب.ظ http://aglodin.blogfa.com

این سنی نمی داند که کافر به کسی می گویند که خدا را انکار کند، نه خلفای خلافکار اهل سنت را.
تازه باید خیلی ساده لوح باشد که احادیث جعلی معاویه در بارهء خلفا را باور کند.
مگر عثمان به دست مردم کشته نشد؟اگر جواب منفی است پس چرا مردم از وی دفاع نکردند؟
ام المومنین عایشه چرا در مقابل خلیفهء چهارم(!)ایستاد و جنگ جمل را راه انداخت؟
و چرا.......؟؟؟؟

محمد علی چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:54 ب.ظ

سلام
من نه سنی هستم نه وهابی و نه بابی و نه شیعه و هیچ کدام از این تحریفاتی که در طول هزار و چهار صد سال به اسلام وارد نموده اند

اما اعتقاد من این است :

علی و یازده امام از فرزندان وی برحق هستند و به چهارده معصوم و یکصد و بیست و چهار هزار پیامبر اعتقاد دارم

نه سگ امامان هستم و به پای هیچ کدام از امامان می افتم
بلکه آنان را بسیار بیشتر از برادرانم و پدر و مادرم دوست میدارم

دلیل اینکه خود را در مقابل آنها خوار و ذلیل نمیکنم نه به خاطر غرور و تکبر است چون من خیلی مانده تا به آنها در مسیر تکامل معنوی برسم اما دلیل اصلی آن است که خداوند در قران فرموده که در درون من نفخه الهی یا روحش را گذاشته
و من حق ندارم چنین امانت عظیمی که کوهها و دریاها به قول قران از تحویل گرفتن آن تفره رفته اند را در مقابل امامان و بزرگان معنوی تاریخ خوار و ذلیل نمایم

حال اسم این را شما شیعه بگذارید یا سنی یا مسلمان یا بی دین برایم فرقی نمیکن تنها این را میدانم که من با علی از نظر خلقت هیچ فرقی ندارم تنها فرقم این است که علی شاگرد اول کلاس است و من شاگرد تنبل کلاس که معلم کلاس خداوند متعال است زیرا که این کلمه یکی از اسمای الهی است

شاید در نظر بعضی ها این گونه باشد که علی معلم کلاس است و آنها شاگردان کلاس خوب این هم میتواند در مورد بعضیها درست باشد اما از دید من فرق میکند

و فکر میکنم که کلماتی مانند شیعه و سنی و غیره ساخته شیطان نفس موجوداتی بوده اند که با امثال علی دشمنی داشته اند تا بین مسلمانانی که علی هرگز نمیخواست بینشان تفرقه بیافتد نفاق و تفرقه بیاندازند و از آب گل آلود ماهی بگیرند.

دست از این اعتقادات تفرقه افکنانه و ملت هزار چهره بردارید

و به قول خداوند در آیه الکرسی از ظلمت نفس و توهمات توسط علی و فرزندانش به نور الهی گام نهید که رستگاری در این است نه در دعوا و درگیری که علی حق است یا نیست

اگر خورشید بر خلقت نور میتابد و کوری نمیتواند نور خورشید را ببیند تقصیری ندارد و کسی حق ندارد به کور بودن فردی اعتراض کند زیرا که او کور است حال یا از ابتدا کور خلق شده یا انگشتشو فرو کرده تو چشش تا کور بشه به هر حال باید بیخیال بعضی چیزها بشوید

یا حق


ممنون از اظهار نظر شما
با بخش اول صحبتهای شما موافقم. اما قسمت دوم آن:
وقتی حمله به اعتقاداتت می شود و ترا رافضی یعنی از دین خارج شده می خوانند، باید از حق خود دفاع کرد.

بیسیم چی و دستیارش پنج‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:01 ب.ظ http://www.nuroshohada.blogfa.com

سلام مطلب مناظره تون رو خوندم یک اشتباهی گمان کنم اینجا شده اساسا ممکن نبود تحریف بشه بلکه حتما تحریف می شد نمونه اش تورات وانجیل که نام پیامبر آخرالزمان از اون تحریف شده است از طرفی دیگه برای صاحبان خرد یا به تعبیر قرآن اولو الالباب سخن کنایه بهتر منظور را آشکار می کند تا سخن صریح در کنایه حقیقت بیشتر آشکاره از این رو قرآن به کرات از ولایت حضرت امیر (ع) سخن به کنایه رانده. در مورد علم خداوند هم اصلا این سوال خطاست که خدا می دونسته یا نمی دونسته . چون علم خداوند جزء ذاتش هست و ما در ذات خدا راه نداریم اینکه آیا خدا می دونسته که من امروز فلان کار را می کنم یا نه؟ خود این سوال خطاست.چون العلم ذاته و لا معلوم این سخن معصوم است. که در علم خداوند معلومی برای مخلوق نیست.

ممنون از نظر پر بارتان

هادی پنج‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:34 ب.ظ http://shiaemamali.blogfa.com

جناب سنی بنده در این مجال می خواهم در مورد اشکالاتی که به شیعه گرفتید شما و تمامی همفکران کوته فکر شما را روشن کنم البته تمامی روایات مورد استناد بنده از منابع معتبر وصحاح سته اهل سنت است.
1. شما گفته ای که ما به مهر که به جای بت است سجده می کنیم، جابر بن عبدالله انصاری می گوید:من با پیامبر اکرم نماز ظهر می خواندم ،مقداری از سنگریزه ها را در یک کف دستم می گرفتم وآن را از این دست به آن دست می کردم تا خنک شود و بر آن سجده کنم ،این کار به خاطر شدت گرما بود.
مسنداحمد،جلد3،صحفه 327؛سنن بیهقی ،جلد1،صحفه439.
انس بن مالک می گوید:ما در شدت گرما در خدمت رسول خدا بودیم بعضی از ما سنگریزه را در دستش می گرفت تا خنک شود سپس آن را بر زمین می نهاد وبر آن سجده می کرد.
السنن الکبری بیهقی،جلد2 ،صحفه106
اما برای حسن ختام:در روایتی از میمونه (یکی از همسران رسول خدا) آمده است:پیامبر بر قطعه حصیری نماز می خواند و سجده می کرد.
مسند احمد،جلد6،صحفه331
جناب سنی کفایت می کند یا بازهم از منابع خودتان برایت روایت بیارم در کامنت بعدی درباره مسح پاها در وضو بازهم چند روایت از کتب معتبر خودتان برای اتمام حجت با شما خواهم آورد.
با تشکر از جناب بلبل پور عزیز

هادی پنج‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:22 ب.ظ http://shiaemamali.blogfa.com

پاسخ به جناب سنی در رابطه با کیفیت مسح پاها در وضو:
جناب سنی گفته اید که ما شیعیان وضویمان اشتباه است وباید به جای مسح پا ،پاهایمان را بشوییم برای آگاهی از سنت رسول الله در مورد وضو گرفتن توجه شما را به چند روایت از کتب معتبر اهل سنت جلب می کنم:
امیر مومنان علی میگوید:من فکر می کردم کف پاها برای مسح کردن از روی پاها سزاوار تر است تا اینکه دیدم رسول خدا روی پاها را مسح می کند.
مسند احمد،جلد1،صحفه124
رفاعه می گویداز رسول خدا شنیدم که می فرمود نماز هیچ یک از شما صحیح نیست تا وضو را آن گونه که خداوند متعال دستور داده انجام دهد :صورت و دستها را تا مفرغ بشوید و سر و پاها را تا برآمدگی روی پا مسح نماید.
سنن ابن ماجه ،جلد1،صحفه 156
ابی مطر می گوید :هنگامی که ما خدمت علی در مسجد نشسته بودیم مردی آمد وبه حضرتش عرض کرد :وضوی رسول خدا را به من نشان بده ،حضرت قنبر را صدا زد وفرمود کوزه ای از آب بیاور ، سپس دست وصورتش را سه بار شست و انگشت در دهان کرد و سه بار استنشاق کرد ودست ها را سه بار شست و یک بار سر وپاها را تا برآمدگی پشت پا مسح نمود.
کنزالعمال،جلد9،صحفه448
حال ای برادر سنی بگو ببینم ما شیعیان به سنت رسول الله عمل می کنیم یا شما مدعیان پیروی از سنت.والسلام

علی جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:48 ب.ظ http://eslamie.blogfa.com

بر ای آشنایی با عقاید شوم وهابیت وردآنها و...به وبلاگ http://eslamie.blogfa.com/سری بزنید

منیرسادات جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:28 ق.ظ http://www.blogfa.emammahdi20.com

سلام
خیلی زیبا می نویسید راستش من مطالب وبلاگتون رو توی نظراتی که به آقا احسان داده بودید خوندم راستش امشب اشک منو در آوردید امیدوارم که همیشه
موفق و موید باشید .
التماس دعا

رضا جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:23 ب.ظ http://shie.blogsky.com

مطلب خوبی است از وبلاگ عقاید شیعه دیدن بفرمایید ونظر بدهید تا اطلاع ثانوی لعنت به دشمن علی{ع}

تپانچه دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:15 ب.ظ http://www.tapancheh.blogfa.com

با سلام دوست خوبم
وبلاگ قشنگیه موفق باشید در پناه مولا
منم وبلاگم موضوعش فقط اهل سنت و وهابیت است خوشحال می شم سری بزنید و به فیض برسانید
در ضمن من شما رو لینک می کنم
با سپاس/تپانچه

علی یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 10:07 ق.ظ

حتما بخوانید.........آقا شما خجالت نمیکشید. از اینکه غیرت حضرت علی و امام حسن و حسین را زیر سوال میبرید شما از خدا نمیترسید که تمام صحابه به جز 4 نفر را مرتد میدانید بله جناب. اصحاب بیامبر را فقط کافرهاو مسیحی ها ویهودیها و شیعه ها مرتد می دانند. شما تا حالا از خودتون سوال کردید که اگر عمر قاتل فاطمه بود بس چرا حضرت علی دخترش را بنام ام الکثوم را به عقد عمر در میآورد. ایا انسان دخترش را به قاتل دختر بیامبر میدهد لابد ازترس یا از روی تقیه بود.از خدا و رسولش بترس بله حضرت علی بسرهایی با نام عمر و ابوبکر و عثمان هم دارد. اگه باور نداری برو کتابهای خودتو تحقیق کن ببین اسم فرزندان علی چیست. آیا این ها از روی تقیه بود ..ما اهل سنت دوستار اهل بیت هستیم ما اهل سنت دوستار شاگردان حضرت محمد هستیم.فقط از شما میخوام در مورد اهل سنت لا اقل از کتب معتبر معتبر معتبر یعنی صحاح سته تحقیق کنید.خداوند همه ما را هدایت کند. درضمن در مورد شهادت حضرت فاطمه تقویم های 15 سال گذشته را نگاه کن ببین که نوشته فاطمه وفات یافته است و این 2 حالت ندارد یا شما دروغگو هستید که میگویید فاطمه شهید شده یا گذشتگان شیعه دروغگو هستند که میگویند حضرت فاطمه وفات یافته. به امید روزی که همه ی ما مسلمانان متحد باشیم

در این مورد اونقدر پاسخ دئادم که دئیگه خسته شدم. البته مدارک کاملتری هم در دیگر پستها گذاشتم. برای اطلاعات تکمیلی می تونید به وب سایت تالار عقاید اسلامی به آدرس:
http://pakhsh-iran.com مراجعه فرمایید.

محمد حسن شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:12 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد